معاون اسبق هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی:
تابناک مرکزی: احمد مجیدی معاون اسبق هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی به شورای شهر اراک توصیه کرد شهرداری باتجربه و مسلط به امور شهرداری را انتخاب کنند.
کد خبر: ۶۸۱۰۴۶
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۰ 18 November 2018

به گزارش تابناک مرکزی؛ احمد مجیدی مدیرعامل فعلی شرکت آلومینیوم ایران که در سوابق کاری خود به عنوان معاون هماهنگی امور عمرانی در استان های مرکزی، همدان، گلستان و لرستان فعالیت داشته است در گفتگو با خبرنگار تابناک مرکزی شهرداری را یک مجموعه خدماتی و یکی از حساس ترین دستگاه های نظام خواند و گفت: شهرداری می تواند باخدمات دهی مناسب به مردم رضایتمندی عمومی ایجاد کند و برای نظام مفید فایده واقع شود.

وی افزود: از جمله مهم ترین مشکلات امروز شهرداری ها بحث نقدینگی و هزینه های جاری است. قبل از پیروزی انقلاب درآمد شهرداری از سوی دولت تامین میشد. با پیروزی انقلاب کمک‌های دولت به شهرداری ها قطع شد اما منابع مالی جایگزین برای شهرداری تعریف نشد. نگاه دولتی بودن شهرداری ها در میان مردم حفظ شده و امروز مردم پرداخت عوارض را مثابه پول زور می دانند. اگر شهری از محیط شهری مناسبتری برخوردار است قطع به یقین مردم همکاری مناسب‌تری با شهرداری داشته اند و عوارض خود را به موقع پرداخت کرده اند.

مجیدی عنوان کرد: شهرداری یک مجموعه مدیریتی بسیارپیچیده با وظایف بسیار گسترده است و هیچ تضمینی وجود ندارد که کسی که به وظایف شهرداری آگاهی ندارد ولو اینکه استاندار هم باشد بتواند شهرداری را به خوبی مدیریت کند و خدمات مناسبی را به مردم ارائه دهد. شرایط امروز حاکم بر شهرداری اراک ایجاب می کند شورای شهر اراک فردی با تجربه و مسلط به امور شهرداری را به عنوان شهردار اراک انتخاب کند, حتی اگر بومی هم نباشد. اینکه شورای شهر بخواهد شهرداری صفر کیلومتر که سابقه فعالیت در مجموعه شهرداری را نداشته به عنوان شهردار اراک انتخاب کند به صلاح مردم اراک نیست.

معاون اسبق هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی افزود: مردم از شهرداری توقع خدمات مناسب در حوزه های مختلف شهری را دارند. به هیچ وجه نگاه سیاسی بر شهرداری حاکم نیست. انتخاب شهرداری صرفا سیاسی که سابقه فعالیت در شهرداری را ندارد یا صرفا فقط عضو شورای شهر بوده است و با وظایف شهرداری آشنایی ندارد باعث بروز مشکل در مدیریت شهری می شود و شورای شهر را هم با مشکل مواجه می کند.

مجیدی خاطر نشان ساخت: آشنایی با وظایف متعدد شهرداری نیاز به تجربه و گذشت زمان دارد و حتی اگر فرد با استعدادی هم انتخاب شود برای یادگیری وظایف شهرداری حداقل به یک سال زمان احتیاج دارد و این مدت می تواند با حاشیه های فراوانی همراه شود. انتخاب شهردار مناسب موجب خدمات دهی بهتر شهرداری به مردم می شود و در مقابل مردم هم عوارض خود رابموقع پرداخت می کنند هم از انتخاب اعضاء شورای شهر راضی خواهند بود و این نفع برای شورای شهر هم هست.

وی ادامه داد: امروز در شهرداری تهران اراکی های بسیاری با سابقه چندین سال مدیریت در مناطق مختلف تهران حضور دارند اما قطعا با توجه به مشکلات موجود در شهرداری اراک افراد آگاه به امور به راحتی تن به قبول مسئولیت شهرداری اراک نمی دهند. اگر گزینه شهرداری اراک بودم این مسئولیت را قبول نمی کردم.

مجیدی عنوان کرد: عدم نظارت کافی بر مجموعه شهرداری و اختیارات فراوانی که در آیین نامه ها و قوانین به شهرداری‌ها واگذار شده در صورت تعلل باعث ایجاد حاشیه و بعضاً فساد در شهرداری ها می شود.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار