استاندار مرکزی:
تابناک مرکزی: استاندار مرکزی گفت: تحریم های همه جانبه آمریکا علیه مردم ایران شکست خورده و همراهی هم پیمانانش در این مسیر محقق نشده است.  تهدیدهای مدام آمریکا در رسانه ها بر علیه ایران با شکست سیاسی سنگینی مواجه شده است
کد خبر: ۶۷۹۰۷۵
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۰ 13 November 2018

به گزارش تابناک مرکزی؛ آقازاده استاندار مرکزی در دیدار با کارکنان ایرنا استان مرکزی، گفت: خیز بلند این استان به سمت توسعه پایدار است و همه تلاش ها در سایه برنامه هدفمند در بخش های مختلف به کار گرفته شده است.

آقازاده استاندار مرکزی اظهار کرد: استان مرکزی با وجود شرایط و نوسانات قیمت ها در طول 6 ماه گذشته توانسته کارنامه اقتصادی مناسبی داشته باشد.

وی بیان کرد: وضعیت تولیدات صنعتی این استان در این مدت با رصد و پیگیری های انجام شده شرایط بهتری از سال های گذشته داشته و با تدابیر ویژه ای تسهیل و گره گشایی از تولید در دستور کار است.

استاندار مرکزی ادامه داد: صادرات این استان در نیمه نخست امسال نسبت به مدت مشابه قبل بیش از 10 درصد افزایش یافته که بیانگر رونق اقتصادی و پویایی در تولید و تجارت است.

آقازاده اظهار داشت: شرکت هپکو در چند سال اخیر با معضلاتی مواجه شده بود که این مسایل با پیگیری در سطوح کلان درحال رفع شدن است و این واحد صنعتی مهم در آستانه راه اندازی مجدد و احیا قرار گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: شرکت های آذرآب، کمباین سازی و ماشین سازی اراک هر سه از واحدهای مادرتخصصی تجهیزات ساز مهم کشور هستند که در سال های قبل چالش هایی را داشتند اما اکنون از مرحله بحران عبور شد و این واحدها به سمت شرایط مطلوب می روند.

استاندار مرکزی عنوان کرد: این استان از نظر مناسبات سیاسی، راهبردهای کلان و پیوست های احزاب و گروه های مختلف در شرایط خوبی قرار دارد و راه اندازی خانه احزاب در سال جاری مرجعی است که به تقویت جایگاه تشکل های سیاسی و تضارب آرا در این خطه می انجامد.

آقازاده اضافه کرد: برنامه های هدفمند متعددی در عرصه زیست محیطی استان و در راستای مطالبه های به حق مردم اجرایی شده که یکی از نتایج آن کاهش شمار روزهای آلوده در 2 سال اخیر بوده و در شاخص های دیگر زیست محیطی نیز با همراهی تشکل های مردمی اقدامات موثری در دست پیگیری است.

وی گفت: اگرچه به دلیل برخی مسایل ایرالکو در انجام تعهدات زیست محیطی و حذف دیگ های آلاینده وقفه ای کوتاه داشت اما با جدیت شبانه روزی پرونده دیگ های خط پنج ایرالکو بسته شده و دیگ های جدید این شرکت از 10 روز آینده فعالیت خود را آغاز می کند.

استاندار مرکزی بیان کرد: یکی از کانون های آلایندگی ایرالکو واحد آندسازی است که تلاش گسترده ای برای انتقال آن به شعاع مناسب شهری در شهرک صنعتی خیرآباد در دست پیگیری است و برای آن 100 میلیون یورو سرمایه گذاری نیاز است که پیش بینی شده عملیات اجرایی این طرح مهم زیست محیطی تا پایان سال جاری و یا اوایل سال آینده آغاز شود.

آقازاده در بخش دیگری از سخنانش به اراده مردم ایران در برابر تحریم های آمریکا تبریک گفت و اظهار داشت: آمریکا تلاش زیادی برای تحریم های همه جانبه بر علیه مردم ایران به کار گرفت اما در این راستا شکست خورده و تاکنون همراهی هم پیمانانش در این مسیر محقق نشده است.

آقازده عنوان کرد: آمریکا در جریان تهدیدهایی که مدام در رسانه ها بر علیه ایران اعلام می کرد شکست سیاسی سنگینی را متحمل شد و پیروزی از آن دیپلماسی هدفمند ایران بوده است.

استاندار مرکزی با یادآوری سالروز زلزله کرمانشاه نیز گفت: این استان از نخستین لحظات زلزله کرمانشاه با کیفیت و سرعت بالا در مناطق حاضر شد و به عنوان معین کرمانشاه در مراحل بازسازی مشارکت فعالانه داشته است.

آقازده بیان کرد: بازسازی بیش از 2 هزار واحد مسکونی برای زلزله زدگان کرمانشاه با محوریت استان مرکزی بوده و این استان در ساخت و بهسازی حدود پنج هزار واحد مسکونی آسیب دیده نیز کمک کرده است.

وی عنوان کرد: این استان آمادگی لازم برای کمک های بعدی و خدمت رسانی بیشتر به مردم زلزله زده کرمانشاه را دارد و در این راستا از هیچ کوششی دریغ نمی کند.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار