معاون فرهنگی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اراک:
تابناک مرکزی: معاون فرهنگی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایستادگی، نفی استکبار و دشمن ستیزی محصول بصیرت دانست و گفت: حفظ روحیه استکبارستیزی لازمه مقابله با توطئه‌های دشمنان است
کد خبر: ۶۷۶۸۱۵
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۰ 06 November 2018

به گزارش تابناک مرکزی؛ سردار محمدرضا نقدی معاون فرهنگی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در جمع طلاب و روحانیون حوزه علمیه المهدی(عج) اراک، با یادآوری این موضوع که تا پیش از پیروزی انقلاب اسلامی ایران کشوری وابسته بود، گفت: به برکت پیروزی انقلاب اسلامی امروز ایران نه تنها کشوری مستقل است بلکه به جایگاه و اقتداری عظیم دست یافته است.

وی افزود: تا پیش از انقلاب تصمیم گیرندگان اصلی در کشور دولت‌های انگلیس و آمریکا بودند، کسی حق انتقاد و اظهار نظر نداشت؛ اکثر مردم ایران‌ در آن زمان زیر خط فقیر و بی‌سواد بودند، در حوزه درمان حتی پزشک هم نداشتیم.

نقدی با بیان اینکه در آن سال‌ها میزان صادرات نفت کشور 6 میلیون بشکه بود و تمام این وضعیت نامناسب را در کشور شاهد بودیم، گفت: میزان جمعیت کشور در آن زمان یک سوم آمار کنونی و میزان فروش هم چهار برابر بود، می‌توان گفت در آن زمان به هر ایرانی 12 برابر امروز نفت می‌رسید ولی اکثرا گرسنه و فقیر بودند.

معاون فرهنگی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به وضعیت فعلی ایران اسلامی توضیح داد: اکنون آن کشور عقب افتاده به یک کشور پیشرفته با عظمت تبدیل شده است و البته پیشرفت کنونی کشور به سبب پیشرفت دنیا نیست بلکه  انقلاب اسلامی، ما را از شر طاغوت رها کرد و اداره امور کشور را تحت پرچم ولایت به دست مردم سپرد و به‌واسطه راهنمایی‌های ولایت معیارهای دقیق سیاسی و اجتماعی را در اختیار مردم گذاشت.

نقدی با اشاره به اینکه بر اساس نظرسنجی های معتبر سازمان های بین‌المللی هم اکنون ایران رتبه 18 جهان را در اقتصاد جهانی دارد، افزود: حتی ارتش هم تحت اختیار بیگانگان بود و نیرویی نداشتیم که بخواهیم از خودمان دفاع کنیم، اما اکنون شاهد پیشرفت عظیم کشور در حوزه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی، فرهنگی از جمله عرصه نظامی هستیم که جزو 7 تا 8 کشور برتر جهان هستیم.

وی تصریح کرد: ارتش ایران تحت اختیار آمریکا بود که اجازه ساخت یک پیچ را هم نداشتیم، هم اکنون به دستاوردهای بسیار خوبی در زمینه جنگنده‌های هوایی، موشک زمین به زمین و غیره دست پیدا کرده‌ایم، فناوری‌هایی که تنها دو کشور در دنیا توان آن را دارند.

معاون فرهنگی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: ایران اسلامی توانسته است 40 سال در مقابل تمام اقدامات و فعالیت‌های دشمنان بایستد، رساندن این انقلاب به چهل سالگی کار هرکسی نیست، هیچ کدام از انقلاب های دنیا ماندگار نبودند.

نقدی با اشاره به سخنان روز گذشته سرلشگر جعفری در جمع راهپیمایان گفت: اگر می خواستیم در این 40 سال با آمریکایی ها باشیم نمی توانستیم به اینجا برسیم.

وی اقتدار و عظمت امروز کشور را محصول بصیرت، ایستادگی، نفی استکبار و دشمن ستیزی ملت ایران دانست و گفت: مبنای اطاعت از ولایت کفر به طاغوت است. انقلاب اسلامی آمد تا ما را از دست طاغوت نجات دهد و امور کشور را به دست خود مردم بسپارد.

معاون فرهنگی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد: به انقلاب ایرادی وارد نیست، مشکل اصلی کشور ما اقتصاد آن است که با اقتصاد درون‌زا برطرف می‌شود، ولایت ضمن داشتن قدرت و عظمت به رأی مردم احترام می‌گذارد و برای جامعه اسلامی ارزش قائل است.

وی با اشاره به بیانات رهبرانقلاب در رابطه با بی فایده بودن مذاکره گفت: در چارچوب حکومت دینی نباید از خط اسلام بیرون رفت، مذاکره فایده ندارد، جامعه به گونه‌ای نیست که ولایت فقیه به دنبال ایجاد حکومت فردی باشد بلکه ما را هدایت و راهنمایی می‌کند تا از خط اسلام خارج نشویم، اگر در این مسیر اشتباهی کنیم تقصیر خود ماست.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا در این 40 سال با دشمنان داخلی برخورد نشده است، گفت: مبارزه با نفاق سخت‌تر از مبارزه با کفر است، در مسیر طی شده انقلاب اسلامی تاکنون، مبارزه‌های بسیاری با نفاق شده است، هرقدر جامعه بصیرت و روشنگری داشته باشد امکان حذف و کنار زدن نفاق فراهم می‌شود.

وی با اشاره به مطالبه جدی از نمایندگان ملت در مجلس شورای اسلامی برای حل مشکلات افزود: در رأی دادن ها باید دقت کنیم و یک مجلس انقلابی تشکیل دهیم، از نمایندگان ملت و شهر خود باید بخواهیم و مطالبه کنیم و اگر کاری نکردند باید روشنگری کنیم، متاسفانه اکثر مشکلات ما به خاطر ضعف در روشنگری های ماست.

نقدی در پایان با اشاره به مفهوم آتش به اختیار خاطرنشان کرد: آتش به اختیار بند«م» وصیت نامه حضرت امام(ره) است،که می فرمایند«وقتی مشکلات فرهنگی در کشور حاصل می شود و مسئولین فرهنگی نتوانند کاری انجام دهند مردم منتظر دستور نمانند و آتش به اختیار عمل کنند.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار