تابناک مرکزی: مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی و بین‌الملل استانداری مرکزی گفت: پس از چهار سال با موافقت استاندار قیمت نان به صورت متوسط 22 درصد در استان افزایش یافت.
کد خبر: ۶۷۳۷۶۳
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۰ 28 October 2018

به گزارش تابناک مرکزی به نقل از ایسنا؛ محمود نعمتی، با اشاره به افزایش قیمت انواع نان از پنجم آبان‌ماه در استان مرکزی بیان کرد: از سال 93 تاکنون هیچ‌گونه افزایش قیمتی در این حوزه صورت نگرفته بود که با نظر مساعد کارگروه آرد و نان و موافقت استاندار مرکزی این افزایش انجام شد.

وی با اشاره به اینکه به صورت میانگین 22 درصد افزایش قیمت نان در استان انجام شده است، گفت: قیمت نان سنگک دولتی از 600 تومان به 750 تومان افزایش یافته و برخی از نانوایی‌هایی که به صورت خودمختار قیمت را به 800 تومان رسانده بودند باید با قیمت 750 تومان نان را عرضه کنند.

نعمتی اضافه کرد: نان سنگک نیمه‌دولتی نیز هزار و 300 تومان عرضه می‌شد که به هزار و 200 تومان تغییر یافت و نان لواش که مصرف عموم دارد از 200 تومان به 250 تومان افزایش یافت.

وی با تاکید براینکه به شدت بر قیمت عرضه نان نظارت خواهد شد تا عرضه طبق قیمت‌های مصوب انجام شود، قیمت نان بربری که جزو نان‌های آزاد(به غیر از روستاها) به شمار می‌رود از 800 تومان به هزار تومان افزایش یافت.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی و بین‌الملل استانداری مرکزی در خصوص کیفیت آرد بیان کرد: استان مرکزی تولیدکننده گندم است و نیاز استان توسط کشاورزان رفع می‌شود، حتی بخشی از گندم تولیدی استان به استان‌های دیگر ارسال می‌شود و مشکلی در خصوص تولید گندم نداریم، اما به جهت افزایش کیفیت آرد اداره کل غله و خدمات بازرگانی استان موظف است که مقداری گندم از خوزستان و گرگان جهت ترکیب با گندم تولیدی استان خریداری کند.

نعمتی افزود: این خرید به صورت مستمر انجام می‌گیرد، البته طی 3 تا 4 روز گذشته به دلیل برخی از مشکلات در حوزه حمل و نقل تعلل‌هایی در این زمینه صورت گرفت، اما در حال حاضر مشکلی جهت خرید گندم و ترکیب آن با گندم تولیدی استان جهت کیفیت‌بخشی به آرد استان وجود ندارد و کیفیت آرد جهت تولید نان در استان مرکزی قابل قبول است.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار