تابناک مرکزی: مدیرعامل شرکت ایرالکو با بیان اینکه تجهیزات مورد نیاز دیگ های تجهیزات مورد نیاز دیگ های جایگزین دیگ های فرسوده در گمرک نگهداری می شود گفت: در صورت ترخیص تجهیزات دیگ های ایرالکو، تا پایان آبان ماه سال جاری، دیگ های فرسوده از مدار تولید خارج می شود.
کد خبر: ۶۷۰۸۱۴
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۰ 22 October 2018

به گزارش تابناک مرکزی به نقل از ایرنا؛ مدیرعامل شرکت ایرالکو گفت گفت: شرکت ایرالکو همه تلاش خود را برای از خارج کردن دیگ های قدیمی از مدار تولید تا پایان 31 شهریورماه به کار گرفت اما، این مهم به دلیل مشکلات اقتصادی و تاخیر در ارسال قطعات در این زمان انجام نشد.

احمد مجیدی افزود: تجهیزات مورد نیاز دیگ های جایگزین از مدت ها پیش از کشور چین خریداری شده و به دلیل برخی مشکلات در گمرک نگهداری می شود.

وی بیان کرد: گمرک برای ترخیص تجهیزات ایرالکو 6 میلیارد و 750 میلیون ریال مطالبه کرده است که رایزنی برای تعیین تکلیف این موضوع ادامه دارد.

مدیرعامل شرکت ایرالکو اراک ادامه داد: بر اساس قانون تجهیزات و ماشین آلات خط تولید از پرداخت هرگونه عوارض معاف است.

مجیدی تصریح کرد: رایزنی ها برای ترخیص تجهیزات ایرالکو از گمرک بندرعباس ادامه دارد و درصورت تحقق این مهم عملیات خروج دیگ های فرسوده در اسرع وقت انجام می شود.

وی عنوان کرد: در صورت ترخیص تجهیزات دیگ های ایرالکو تا پایان آبان ماه سال جاری، دیگ های فرسوده از مدار تولید خارج می شود.

مدیرعامل ایرالکو اضافه کرد: اصلاح خط پنج شرکت ایرالکو با فناوری یک شرکت چینی در حال انجام است که تا کنون 95 دیگ از 140 دیگ فرسوده این واحد از مدار تولید خارج شده و 44 دیگ دیگر باقی مانده است.

معاون امور هماهنگی عمرانی استانداری مرکزی هم گفت: ایرالکو باید به تعهدات خود در قبال خروج دیگ های قدیمی از خط تولید پایبند باشد.

مهدی زندیه وکیلی افزود: آندسازی باید بر اساس مصوبه کارگروه کاهش آلودگی هوای اراک به خارج از شهر منتقل می شد اما تاکنون پیگیری جدی در این خصوص از سوی ایرالکو صورت نگرفته و مدام مباحث مالی تکرار می شود.

استاندار مرکزی نیز گفت: پایان آبان ماه آخرین مهلت تعیین شده برای خروج 44 دیگ آلاینده باقی مانده از خط 5 قدیم شرکت ایرالکو از مدار تولید است و پس از آن هیچ بهانه ای پذیرفتنی نیست.

سید علی آقازاده افزود: ایرالکو قول داده بود که پرونده دیگ های فرسوده و آلاینده این شرکت را تا 31 شهریور ماه ببندد که از برنامه تعهد شده عقب مانده است.

وی بیان کرد: بنا به اظهارات مسئولان ایرالکو به دلیل تحریم و مسایل ناشی از آن دستگاه های مورد نیاز برنامه بهسازی این شرکت و خروج دیگ های باقی مانده خط 5 به موقع تحویل نشده و این صنعت خواستار تمدید 2 ماهه مهلت برای انجام تعهدات است.

استاندار مرکزی ادامه داد: بازرسی از ایرالکو مشخص کرد که تصمیم و اراده برای خروج دیگ های آلاینده از مدار تولید وجود دارد و انتظار می رود که مسئولان این صنعت با جدیت برای تحقق تعهداتشان در مهلت جدید بکوشند.

آقازاده اظهار داشت: 40 درصد از آلومینیوم کشور در استان مرکزی تولید می شود و اگر به این بخش آسیبی وارد آید می تواند برای صنایع زیردستی مصرف کننده چالش آفرین باشد.

وی عنوان کرد: مهلت تعیین شده آخرین فرصت برای این صنعت است و هرگونه فرصت سوزی با هر بهانه ای پس از آن قابل قبول نیست و دیگ های باقی مانده مهر و موم می شود.

استاندار مرکزی اضافه کرد: شرکت ایرالکو مکلف است به دنبال دریافت تسهیلات از محل صندوق توسعه ملی برای انتقال آندسازی به شعاع مناسب باشد و تاکنون در این راستا فعالیت جدی نداشته است.

آقازاده بیان کرد: استانداری مرکزی و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی برای گره گشایی از مشکلات احتمالی و همراهی با مسئولان این صنعت در راستای تحقق تسهیلات مذکور آمادگی کامل را دارند.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار