تابناک مرکزی: مدیر هواشناسی استان مرکزی گفت: میانگین بارش استان استان مرکزی در سال زراعی97-1396 نسبت به بلند مدت 18/5 درصد کاهش یافته است.
کد خبر: ۶۶۶۲۳۲
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۰ 11 October 2018

به گزارش تابناک مرکزی، آرش بهاروند احمدی مدیر هواشناسی استان مرکزی در دومین نشست کارگروه تخصصی فرعی بلایای جوی و طوفان در سالجاری که با حضور اعضاء کارگروه و نمایندگان دستگاه های ذیربط در محل هواشناسی اراک برگزار شد، در تحلیل وضعیت بارش و دمای استان در سال زراعی 96 – 97 گفت: میانگین بارش استان (224/5 میلی‌متر) در بازه زمانی یاد شده نسبت به بلند مدت 18/5 درصد کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه میزان بارش در سال زراعی 97-1396 در ایستگاه های آشتیان، دلیجان، کمیجان، خنداب و شازند نرمال بوده است، افزود: در مدت مشابه در ایستگاه‌های محلات، تفرش، اراک و فرمهین خشکسالی ملایم، در خمین و ساوه خشکسالی متوسط و در غرق آباد ترسالی ملایم داشتیم، اما توزیع زمانی بارش‌ها بسیار نامناسب بوده است.

با اشاره به بارش 167/8 میلیمتری در ایستگاه اراک در سال زراعی 97-1396، گفت: در این سال، ایستگاه اراک طی 62 سال گذشته (از بدو تاسیس تاکنون) کمترین میزان بارش را داشته است.

در خاتمه رئیس گروه تحقیقات هواشناسی استان درخصوص وضعیت دمای ماهانه ایستگاه‌های استان مرکزی گفت: در ماه‌های مهر، اردیبهشت و خرداد دما کمتر از نرمال و در سایر ماه‌ها بیشتر از نرمال به ثبت رسیده است، بطوریکه در دی ماه متوسط دما  4/3 درجه سلسیوس بیشتر از نرمال و متوسط سال زراعی نیز 1/3 درجه سلسیوس بیشتر از نرمال بوده است.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار