تابناک مرکزی: معاون توانبخشی بهزیستی استان مرکزی گفت: در استان ۱۰.۸۲ درصد جمعیت سالمند هستند که براساس سرشماری سال ۹۵ در استان از یک‌ میلیون و ۴۲۹ هزار و ۴۷۵ نفر حدود ۱۵۵ هزار و ۶۹۵ نفر سالمند داریم.
کد خبر: ۶۶۱۳۶۵
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۰ 30 September 2018

به‌گزارش تابناک مرکزی به نقل از تسنیم، امیرحجت نوروزی عصر امروز در نشست صمیمی "علی اکبر کریمی" نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی با جمعی از سالمندان استان مرکزی اظهار داشت: هفته تکریم سالمندان از سوم تا نهم مهرماه بوده که امسال برنامه‌های خوبی در این هفته اجرا شد، از مجموع جمعیت جهان 16 درصد سالمند هستند، یعنی از هر 8 نفر یک نفر سالمند وجود دارد.

وی افزود: در ایران هم در سال 2030 از هر 6 نفر یک سالمند و در 2050 از هر 3 نفر یک نفر سالمند هستند، درحال حاضر 9.3 درصد جمعیت ایران سالمند و در استان 10.82 درصد جمعیت سالمند هستند که براساس سرشماری سال 95 در استان از یک‌میلیون و429 هزار و 475 نفر حدود 155 هزار و 695 نفر سالمند داریم که در یکی دو سال اخیر به آن اضافه هم شده است.

معاون توانبخشی بهزیستی استان مرکزی تصریح کرد: پیرترین شهر استان مرکزی تفرش و بعد هم آشتیان با 19.75 درصد و جوان‌ترین شهر ساوه با 7.73 درصد است و شهرستان اراک هم میزان جمعیت سالمند آن 10.79 درصد است، به طور کل در هر جمعیتی 10 درصد از آن را سالمندان تشکیل می‌دهند.

نوروزی بیان کرد: در بهزیستی استان مرکزی 4 هزار و 236 نفر تحت پوشش هستند که خدمات لازم را دریافت می‌کنند و با توجه به شرایطی که دارند خدمات مختلفی را دریافت می‌کنند.

وی ادامه داد: بنیاد فرزانگان را راه‌اندازی کرده‌ایم که برنامه‌های خوبی را برای سالمندان دارند، در طول سال هر سه ماه یک بار شورای عالی سالمندان با حضور استاندار که رئیس این شورا است تشکیل می‌شود، که در رابطه با مسائل و مشکلات سالمندان بحث و گفت‌و‌گو می‌شود.

معاون توانبخشی بهزیستی استان مرکزی عنوان کرد: شورای عالی مناسب‌سازی را داریم که رئیس آن هم خود استاندار بوده و موارد مربوطه پیگیری می‌شود، در بحث بنیاد فرزانگان که برنامه داریم در هر شهرستانی یک مورد از این مراکز را داشته باشیم، که در این زمینه نیازمند کمک هستیم.

مدیر بنیاد فرزانگان استان مرکزی هم در این نشست گفت: تغییر نگاه جامعه نسبت به سالمندان و تکریم انها ضروری است، بنیاد فرزانگان با هدف روحیه نشاط و شادابی برای سالمندان در 4 آیتم آموزشی، ورزشی، تفریحی و رفاهی کار را انجام می‌دهد و مرکز نگهداری نبوده و هیچ گونه یارانه‌ای دریافت نمی‌کند.

بنی‌کعب افزود: شهردار اراک به ما قول داده بود که یک اتوبوس مناسب‌سازی شده در بنیاد فرزانگان مستقر شود که ما هر روز سالمندان را به گردش ببریم که متاسفانه این امر تحقق نیافت و حتی روزهایی که خودمان این کار را انجام داده‌ایم اتوبوس اجاره کرده‌ایم.

وی تصریح کرد: 155 عضو داریم که از هیچ یک حق عضویت دریافت نمی‌کنیم و از هیچ کاری برای آنها دریغ نمی‌کنیم، 20 نفر از سالمندان این بنیاد تاکنون مشهد نرفته‌اند درخواست بنده این است که اگر امکان آن وجود دارد ترتیب اثر داده شود.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار