نماینده مردم اراک خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی:
تابناک مرکزی: سید مهدی مقدسی گفت: متاسفانه قیمت خودروهای داخلی بالا و کیفیت پایین است. اساس کار این است که خودروسازان نباید از این شرایط تحریمی به صورت رانت استفاده کنندتا احساس نشود که فشارهای تحریمی آمریکا موجب سواستفاده شده است.
کد خبر: ۶۵۸۶۴۲
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۵ 23 September 2018

به گزارش تابناک مرکزی به نقل از شفقنا؛ سید مهدی مقدسی اظهار کرد: خودروسازها بعد از ظهر امروز در کمیسیون صنایع و معادن حاضر خواهند شد و پیرامون موصوع عملکرد آنها مباحثی مورد بررسی قرار خواهد گرفت. خودورسازها قرار بود یک سری اقدامات انجام دهند تا آرامش به بازار خودرو بازگردد که بخشی از آن را انجام دادند و حتی مدعی بودند که بخشی از خودروهایی که در پارکینگ‌ها هست قطعاتش کامل نیست.

نماینده مردم اراک خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ولی ما بحث مان این است که خودروسازان بهتر از این می توانستند عمل کنند و هزینه‌های تمام شده را با اصلاح ساختار کاهش دهند. چراکه هزینه‌ی تمام شده خودرو در ایران زیاد است و اقداماتی که در این زمینه شروع کردند خوب است ولی باید استمرار داشته باشد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در خصوص قیمت بالای خودروهای داخلی گفت: متاسفانه قیمت خودروهای داخلی بالا و کیفیت پایین است. بنابراین اساس کار این است که خودروسازان نباید از این شرایط تحریمی به صورت رانت استفاده کنند بلکه اتفاقا بایستی کیفیت را بالا ببرند و استانداردها را ارتقاء دهند و قیمت را پایین بیاورند تا احساس نشود که فشارهای تحریمی آمریکا که در مبادلات ارزی فشار آورده موجب سواستفاده شده است؛ بلکه ما انتظار داریم که روش کاری شان را اصلاح کنند و حتما با کمک دانشگاه ها و شرکت های دانش بنیان کیفیت خودروها را ارتقاء دهند.

مقدسی در رابطه با تولید پراید با وجود اعلام خروج این دستگاه از خط تولید گفت: متاسفانه شرایط التهابی که در بازار خودرو به وجود آمده موجب سوء استفاده شده است. خودروسازی سایپا باید خط تولیدهای دیگر را تقویت کند و به ذائقه مشتری ها بیشتر توجه کند نه اینکه چون انحصاری در بازار ایجاد شده است از آن سوء استفاده کند.

وی ادمه داد: اگر امروز هم مجلس با مسکوت ماندن طرح ساماندهی بازار خودرو مخالفت کرد مفهومش این است که بایستی این طرح به کمیسیون بیاید و مورد بررسی قرار بگیرد و بازار خودرو به آرامشی برسد و معنا و مفهوم خودش را پیدا کند. به نظر من حتی در شرایط فعلی دولت نباید ارز دهد و در عین حال واردات را آزاد کند.

عضو کمیسیون صنایع و معدن در پایان خاطرنشان کرد: ما از خودروسازان انتظار داشتیم و داریم که در شرایط فعلی فکر نکنند که چون انحصار وجود دارد هر روشی که دلشان می‌خواهد می توانند اعمال کنند و باید از این شرایط به نفع مردم استفاده کنند و رفتار حرفه ای خودشان را در مقابل مشتری‌ها عوض کنند. حتی خودشان قول داده بودند که در یک پروسه زمانی تولید پراید را متوقف کنند ولی فعلا که این خودرو تولید می شود.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار