تابناک : مسول امور استان های ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور سردار محسن کریمی را به عنوان دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان مرکزی معرفی کرد
کد خبر: ۶۵۵۰۳
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۵ 23 July 2015

به گزارش خبرگزاری تابناک مرکزی حجت الاسلام محمدحسین توانا مسول امور استان های ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور در جریان معارفه دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان مرکزی در اراک گفت: افزایش بهره وری در سطوح مختلف جامعه و کاهش تخلفات اداری و اسیب های اجتماعی جامعه در کرو عمل موثر و برنامه محور به امر به معروف و نهی از منکر است.

وی اظهار کرد: فرهنگ نقد پذیری که دولت تدبیر و امید به صورت جدی به دنبال آن است از مصادیق بارز امر به معروف و نهی از منکر است که نهادینه شدن این مهم بهترین سرفصل در هدایتگری مدیریتی و رفتاری در مدیران و بدنه دولت است.

مسوول امور استان های ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور بیان کرد: نیروی انتظامی، نهادهای قضایی، فرهنگی و حراستی به تنهایی قادر به جلوگیری از تخلف نیستند و این مساله باید در لایه سازی فرهنگی و با شرایط علمی در سیستم های تربیتی نهاد خانواده و آموزش و هسته های اجرایی و نظارتی جاری شود.

حجت الاسلام توانا با اشاره به اینکه امر به معروف و نهی از منکر چهار مصداق بارز در جامعه دارد گفت : تشخیص فرد نیازمند به این فریضه، تفکیک رفتار منکر از شخصیت وی و پیشگیری از تعرض شخصیت تکریم لفظی و بهره گیری از زبان خوش در راهنمایی و تشکر و تشویق وی به امر بایسته و مطلوب شاخص های آن است.

مسول امور استان های ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور خاطرنشان کرد: آمران به معروف و ناهیان از منکر حق تجسس در زندگی مردم را ندارند و این مهم به لحاظ قانونی، حریم شرعی و حقوق شهروندی ممنوع است و در صورت دیدن نهی آشکار تنها در باب تذکر باید وارد شوند.

حجت الاسلام توانا بیان کرد: در مفاهیم امر به معروف و نهی از منکر توهین و تهدید اشخاص وجود ندارد و هیچ کس حق تعرض به جان و مال و آبروی کسی را نخواهد داشت.

وی اظهار کرد: قانون امر به معروف و نهی از منکر در 12 سال اخیر با فراز و نشیب های زیادی در دولت ها و خانه ملت مواجه بوده که اکنون به تصویب رسیده و عملیاتی کردن مفاد آن با همراهی تمام دستگاه ها لازم الاجرا است.

حجت الاسلام توانا افزود: از ویژگی های این قانون این است که توان آن را دارد که بخش بزرگی از ناهنجاری های اجتماعی و رفتاری را کنترل کند و باید از این ابزار قانونی به بهترین شکل آن استفاده شود.

سردار محسن کریمی فرمانده سپاه روح الله و دبیر ستاد اجرایی امر به معروف و نهی از منکر استان مرکزی گفت: قانون امر به معروف و نهی از منکر که در اردیبهشت ماه امسال در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسیده شامل 28 بند است که تمامی نیازهای زیرساختی و ابزارهای لازم را برای تحقق این مهم در جامعه دارد.

سردار محسن کریمی افزود: یکی از دغدغه های مهم رهبر معظم انقلاب اسلامی اشاعه اخلاق مداری و اصلاح رویه های رفتاری است که این مهم با امر به معروف و نهی از منکر مهیا می شود.

وی گفت: افتخار دینی ما این است که امام حسین (ع) با امر به معروف و نهی از منکر توانست فلسفه عاشورا را در تاریخ ماندگار کند و این رفتار عزتمند دینی را ماندگار کند.

وی افزود: دستگاه های اجرایی و تمامی نهادها و شریان های مردمی و قضایی و انتظامی بایستی با نگاهی حکیمانه برای اتخاذ تصمیم های هدفمند و موثر در حوزه امر به معروف و نهی از منکر کوشش کنند

در پایان سردار محسن کریمی به عنوان دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان مرکزی معرفی و از خدمات سردار مهدی صدیقی تقدیر شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار