یا همكاري ميراث فرهنگي استان و مجله بخارا؛
تابناک مرکزی: مدیرکل میراث فرهنگی استان مرکزی: شب فرهنگی اراک با یادی از میرزا تقی خان امیرکبیر روز یکشنبه 18 شهریور سالجاری در هتل امیرکبیر اراک برگزار می شود.
کد خبر: ۶۵۲۸۰۴
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۰ 09 September 2018

به گزارش تابناک مرکزی، مدیرکل میراث فرهنگی استان مرکزی در گفتگو با خبرنگار تابناک مرکزی گفت: با همکاری مجله بخارا شب فرهنگی اراک با یادی از امیرکبیر فردا در محل سالن خیام مجموعه هتل امیرکبیر برگزار می شود. این مراسم ادای دین کوچکی نسب به این فخر سیاست و خردورزی ایران است که زاده روستای هزاوه در شهرستان اراک است.

سید محمد حسینی افزود: در روزگاری که گسست فرهنگی و اجتماعی زنگ خطری برای جامعه محسوب می شود می توان از اشتراکات غرورآفرین جمعی مانند مفاخر به عنوان تکیه گاه و مرکز ثقل جامعه بهره برد و ماحصل آن را به وحدت رساند تا بتوان با حرکت جمعی سد مشکلات را شکست.

وی در ادامه گفت: امیرکبیر به عنوان سمبل وطن پرستی و خردورزی در روزگار فاسد دوره قاجار همچون گل مردابی است که توانست با مشقت فراوان بزرگترین اصلاحات زمان خویش را انجام دهد و امروز به عنوان نماد خردورزی در سیاست ایران معرفی شود.

حسینی افزود: « مجله بخارا به عنوان یکی از پیشتازترین نشریات تخصصی در حوزه فرهنگ، رسالتی بزرگ را بر دوش گرفته که می توان آنرا حرکتی مدنی در جهت بسترسازی این حوزه عنوان کرد از این رو مفتخریم که در استان مرکزی برای نخستین بار این همکاری را انجام می دهیم.»

مدیرکل در پایان گفت: علی دهباشی سردبیر این نشریه که بیش از 100 شب فرهنگی را تحت عنوان "شب بخارا"در نقاط مختلف ایران برگزار کرده خود شیرابه ای از فرهنگ ناب ایرانی است که در زمانه خود یک جهاد فرهنگی در مقابله با تهاجم فرهنگی را آغاز کرده و به حق پرچمدار آن نیز بوده است.

گفتنی است در این مراسم دکتر بهرام پروین گنابادی پژوهشگر و نویسنده، دکتر محمدعلی داوود آبادی عضو هیئت علمی دانشگاه، علی دهباشی و مدیرکل میراث فرهنگی استان به ایراد سخنرانی می پردازند. همچنین پیام عبداله انوار نویسنده، محقق و فهرست نویس شاخص معاصر نیز قرائت می شود.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار