تابناک مرکزی: رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: تعهدات دولت برای ساخت بیمارستان ولیعصر اراک محقق نشده است.
کد خبر: ۶۴۴۴۳۹
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۴ 17 August 2018

به گزارش تابناک مرکزی به نقل از تسنیم؛  حسن طاهراحمدی ظهر امروز در مراسمی که به مناسبت روز بزرگداشت حکیم ابوعلی سینا و روز پزشک در تالار کوه نور اراک برگزار شد با اشاره به حفظ شان و جایگاه پزشکان اظهار داشت: پزشکان همواره وقت و زندگی خود را برای بیماران صرف کرده و خود را برای جامعه و مردم فدا می کنند اما گاهی مشکلاتی پیش می آید که آن طور که باید شان و حرمت جامعه پزشکی حفظ نمی شود.

وی افزود: تاخیر یک ساله در پرداخت مطالبات جامعه پزشکی در بیمارستان های دولتی و نزدیک به یک سال در بیمارستان ها و مراکز خصوصی از بیمه ها، بیمارستان ها و همچنین از دانشگاه وجود دارد که از نمایندگان تقاضا داریم پیگیر مطالبات به حق جامعه پزشکی باشند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک بیان کرد: در کنار عدم پرداخت ها و طلب کاری یک ساله پزشکان، بحث مالیات های سنگین در استان به ویژه اراک به جامعه پزشکی تعلق می گیرد، فرماندار و مسئولان پیگیر باشند تا فشار بیشتری به جامعه پزشکی به ویژه پزشکان وارد نشود.

طاهراحمدی تصریح کرد: تخت بیمارستانی استان نسبت به متوسط کشوری کمتر است، با پیگیری مسئولان در 3 سال گذشته توانستیم 65 درصد از ساختمان بیمارستان ولیعصر(عج) را به عنوان بزرگترین پروژه هایی بیمارستانی وزارت بهداشت و درمان بسازیم.

وی اضافه کرد: طبق مصوبات سفر هیئت دولت به استان بنا بود که دو مبلغ 40 میلیارد تومانی، یکی در سال 95 و دیگری در سال 96 برای پروژه بیمارستان ولیعصر(عج) پرداخت شود که درمجموع 80 میلیارد تومان باید به بیمارستان تعلق می گرفت اما تاکنون اجرایی نشده و ساخت بیمارستان با مشکلاتی همراه شده است که امیدواریم پیگیری ها به ثمربنشیند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک عنوان کرد: بانک ملت 50 میلیارد تومان برای ادامه ساخت این بیمارستان درنظر گرفته است که امیدواریم با پیگیری های لازم این امر سریع تر محقق شود.

طاهراحمدی خاطر نشان کرد: بنا به قول وزارت بهداشت و درمان مبنی بر این که هرچقدر علوم پزشکی بتواند از طریق وام یا فروش املاک اعتبار به دست آورد، وزارتخانه هم همان مقدار کمک می کند تا بتوانیم 50 میلیارد تومان هم از وزارت بهداشت و درمان بگیریم.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار