تابناک مرکزی: در سال‌های اخیر، فوت ناشی از سوء مصرف مواد مخدر در خانم‌ها افزایش بیشتری داشته است.
کد خبر: ۶۴۴۴۱۳
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۰ 17 August 2018

به گزارش تابناک مرکزی بر اساس اعلام صدا وسیما؛ محمدرضا قدیرزاده افزود: سالیانه حدود سه هزار نفر به علت سوء مصرف مواد مخدر در کشور فوت می کنند که اجساد این افراد برای تعیین علت فوت به سازمان پزشکی قانونی ارجاع می شود.

رئیس کارگروه مطالعات اعتیاد مرکز تحقیقات سازمان پزشکی قانونی کشور گفت: در چند سال اخیر، فوت های ناشی از سوء مصرف مواد مخدر افزایش داشته است اما سال گذشته این آمار پنج درصد کاهش داشت.

قدیرزاده با اشاره به این که حدود 20 درصد فوت ها ناشی از سوء مصرف مواد روانگردان بوده است، افزود: آمار فوت ناشی از مصرف روانگردان ها نیز رو به افزایش بوده است.

مدیر کل حوزه ریاست سازمان پزشکی قانونی کشور گفت: برخی از افرادی که به علت سوء مصرف مواد مخدر فوت می کنند، فوتشان به علل مزمن است؛ مثلا فردی مدت ها تزریق می کند که به ویروس ایدز یا هپاتیت مبتلا می شود و به این علت فوت می کند و یک سری افراد هستند که به علت تزریق های مکرر دچار عفونت می شوند و بر اثر عفونت فوت می کنند.

وی افزود: گروهی دیگر از این افراد هم کسانی هستند که دچار مسمومیت با مصرف مواد مخدر می شوند که عوام به اصطلاح می گویند اوردوز کرده است.

قدیرزاده گفت: برخی از این افراد هم کسانی هستند که اتفاقی فوت کرده اند به این ترتیب که بچه ای در خانه تکه ای از تریاک را که یکی از اعضای خانواده روی زمین انداخته است می خورد و بر اثر آن فوت می کند.

وی افزود: برخی والدین که تحت درمان با داروی متادون هستند برای این که کسی متوجه نشود آن ها شربت متادون مصرف می کنند این شربت را داخل شیشه یا ظرف های آب معدنی می ریزند و در یخچال می گذارند و ما مواردی داشتیم که فرزند خانواده این مایعات را نوشیده و فوت کرده است.

رئیس کارگروه مطالعات اعتیاد مرکز تحقیقات سازمان پزشکی قانونی کشور گفت: مصرف 5 سی سی متادون برای کودک 7 تا 8 ساله و همچنین مصرف 8 سی سی متادون برای فرد بزرگسالی که معتاد به هیچ چیزی نیست، کشنده است و این را خیلی ها نمی دانند و باید مراقب بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار