رییس دانشگاه علوم پزشکی شهرستان اراک:
تابناک مرکزی: رییس دانشگاه علوم پزشکی شهرستان اراک گفت: تا 15 روز اينده نخستين بالگرد امدادهوایی استان مرکزی در فرودگاه اراک مستقر مي شود .
کد خبر: ۶۴۳۰۷۳
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۷ 14 August 2018

به گزارش تابناک مرکزی بر اساس اعلام صدا وسیما؛ دکترطاهراحمدی گفت: نخستين بالگرد امداد هوایی استان مرکزی با ظرفیت جابجایی ۵ مصدوم در فرودگاه اراک مستقر می‌شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شهرستان اراک افزود: طبق قرار داد صورت گرفته بین هوانیروز اصفهان و وزارت بهداشت و درمان،  این بالگرد باتوجه به پرحادثه خیز بودن محور‌های استان مرکزی بدلیل قرارگیری در مرکز کشور در فرودگاه اراک مستقر می‌شود.

 برای استقرار این بالگرد یک میلیارد تومان هزینه شده و محل فرود این امداد هوایی بمنظور درمان مصدومان بیمارستان امیرالمومنین اراک است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی به ساختمان جدید بیمارستان ولیعصر اراک هم اشاره کرد و افزود: در حال حاضر این ساختمان از پیشرفت ۶۵ درصدی برخوردار است و برای ۳۵ درصد باقی مانده نیاز به تامین اعتبار است.

طاهر احمدی  افزود : در سفر هیئت دولت به استان مرکزی مقرر شد  ، ۸۰ میلیاردتومان برای اتمام این پروژه اختصاص یابد که تاکنون کمتر از ۵۰ درصد این مبلغ به دانشگاه علوم پرشکی ارائه شده که این باعث به تعویق افتادن راه اندازی این بیمارستان شده است.

وي گفت : مقرر بود فاز نخست،  بیمارستان ولیعصر اراک با ۸۰ میلیارد تومان به بهره برداری برسد، اما باتوجه به افزایش هزینه‌های ساخت و ساز این مبلغ به ۱۴۰ میلیارد تومان افزایش و زمان بهره برداری از سال ۹۷ به شهریورماه ۹۸ تغییر یافته است که بازهم نیازمند کمک مسئولان استانی برای بهره برداری از این طرح بزرگ درمانی استان است.

دانشگاه علوم پزشکی اراک در حال حاضر ۱۸۰ میلیارد تومان بدهکاری دارد که با وصول ۲۲۰ میلیارد تومان طلب خود از بیمه‌های استان،  می‌تواند طلب خود را پرداخت و در ساخت بیمارستان جدید ولیعصر اراک نیز پیشرفت‌های بیشتری داشته باشد.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار