استاندار مرکزی:
تابناک مرکزی: استاندرا مرکزی با بیان اینکه از مردم بابت بدقولی در انجام تعهد شرکت ایرالکو عذرخواهی می کنم گفت: آخرین مهلت شرکت ایرالکو برای از رده خارج کردن دیگ های فرسوده پایان شهریورماه است.
کد خبر: ۶۴۰۱۰۱
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۰ 06 August 2018

به گزارش تابناک مرکزی؛ استاندار مرکزی در نشست کارگروه طرح جامع کاهش آلودگی هوای اراک، گفت: از ابتدای امسال تاکنون تعداد روزهای آلوده شهر اراک نسبت به مدت مشابه سال قبل 38 درصد و در مقایسه با سال 95 از کاهش 70 درصدی برخوردار بوده است.

آقازاده استاندار مرکزی اظهار کرد: تعداد روزهای آلوده در اراک در تیر ماه امسال که هیچگونه بارندگی نیز وجود نداشته است 4 روز بوده در حالی که این میزان در سال 95 تعداد 27  روز بوده است.

استاندار مرکزی عنوان کرد: اقدامات کارگروه ، توزیع بنزین یورو چهار، کاهش ذرات معلق در هوا و استفاده نیروگاه شازند از سوخت پاک نقش موثری در کاهش آلودگی هوای اراک داشته است.

وی با اشاره به اینکه نباید درخصوص آمارهای بیان شده شبهه ایجاد کنیم، گفت: با همان روشی که در سال 95 تعداد روزهای آلوده محاسبه شده است در سالهای بعد نیز با همان روش تعداد این روزها تعیین شده که با این احتساب تعداد روزهای آلوده از 95 تا کنون با روند کاهشی روبرو بوده است.

استاندار مرکزی بیان کرد: انتخاب مشاور در اجرای بازنگری طرح جامع کاهش آلودگی هوای اراک ضروری است و بسیاری از ابهامات موجود را رفع می کند که در این راستا دانشگاه ها ، محیط زیست استان  و سازمان های مردم نهاد  باید تلاش ویژه ای به کار گیرند  تا مشاور مناسبی به کار  گرفته شود .

وی افزود: هر چقدر به سمت شفاف سازی ، کار علمی و کارشناسی تر پیش رویم می توان به نتایج تحقیقات  اعتماد بیشتری داشت.

استاندار مرکزی  گفت: بابت بدقولی شرکت ایراکو در تاخیر جمع آوری دیگ های باقی مانده خطوط نیمه شمالی این واحد صنعتی از مردم اراک عذرخواهی می کنم.

وی افزود: مقرر شده بود 76 دیگ باقی مانده در خط پنج ایرالکو، تا پایان تیرماه امسال از مدار خارج شود اما تنها 24 دیگ آن خارج شده و 52 دیگ هنوز باقی است.

آقازاده بیان کرد: آخرین مهلت این شرکت برای خروج این دیگ ها پایان شهریورماه است و باید در این مهلت اقدام های لازم صورت گیرد.

استاندار مرکزی ادامه داد: انتقاداتی به شرکت ایرالکو وجود دارد اما این شرکت اقدامات مطلوبی نیز در راستای کاهش آلودگی انجام داده است.

آقازاده در خصوص وضعیت طرح های عمرانی اراک نیز اظهار داشت: پل مسیر اراک - فرمهین با روند مناسبی در جریان است و مقرر شده تا پایان شهریورماه امسال، زیر بار ترافیک قرار گیرد.

وی عنوان کرد: تقاطع غیرهمسطح میدان ورزش نیز تا پایان شهریورماه امسال بهره برداری و هفت مسیر دسترسی امکان پذیر می شود و سایر تقاطع های غیرهمسطح این شهر نیز با روند مطلوبی در دست اجرا است.

استاندار مرکزی خاطر نشان کرد:  مردم  با حساسیت اقدامات کارگروه کاهش آلودگی هوای اراک را دنبال می کنند در نتیجه سازمان های مردم نهاد  هم بر این موضوع حساس هستند و این حساسیت ها باعث می شود در جهت کاهش آلودگی هوای اراک گام های موثری برداشته شود.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار