نماینده مردم اراک:
تابناک مرکزی: نماینده مردم اراک گفت: از رئیس جمهور توقع داریم به جای اینکه از کانال‌های مختلف برای تفکیک وزارتخانه‌ها فشار بیاورد وقت خود را صرف رفع مشکلات اساسی، آشفتگی بازار و آشفتگی نرخ ارز کند.
کد خبر: ۶۳۷۱۷۲
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۰ 31 July 2018

به گزارش تابناک مرکزی به نقل از خانه ملت؛ سیدمهدی مقدسی، در خصوص تفکیک وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت ، اظهار داشت: اکثریت اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گذشته با تفکیک وزارت صنعت، معدن و تجارت مخالفت کردند، در حال حاضر با توجه به شرایط کشور با ایجاد وزارت‌خانه جدید به شدت مخالف هستم.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بسیاری از کشورها با جمعیت بیشتر نسبت به ایران وزارتخانه‌های کمتر از ما دارند، گفت: نمی‌دانیم دولت در شرایطی که مردم مشکلات بسیار زیادی دارند به جای اینکه وقت خود را معطوف به رفع مشکلات کند به دنبال تفکیک وزارتخانه‌ها است.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه دولت به دنبال اصلاح ساختار وزارتخانه‌ها، کوتاه کردن فرآیندها، چابک کردن دولت باشد و از این دست لوایح به مجلس ارائه کند، ادامه داد: افزایش تعداد وزارتخانه‌ها در شرایط فعلی کشور سم است، خوشبختانه مجلس شورای اسلامی با فوریت آن مخالفت کردند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه گاهی اوقات جدا کردن بخشی از وظایف دولت و الحاق آن به وزارتخانه دیگر اشکالی ندارد زیرا در راستای چابک سازی آن است، عنوان کرد: در زمینه الحاق بخشی از یک وزارتخانه به وزارتخانه دیگر اگر دولت پیشنهادی ارائه کند با آن موافقت می‌شود، اصرار به تفکیک و تشکیل وزارتخانه جدید قابل درک نیست.

وی با بیان اینکه از رئیس جمهور و معاونین انتظار داریم به جای اینکه وقت مجلس را در این شرایط حساس به کارهایی که هیچ مشکلی مردم حل نمی‌کند لوایح مناسبی ارائه کنند تا مشکلات مردم برطرف شود، تصریح کرد: همچنین از رئیس جمهور توقع داشتیم به جای اینکه از کانال‌های مختلف برای تفکیک وزارتخانه‌ها فشار بیاورد وقت خود را صرف رفع مشکلات اساسی، آشفتگی بازار و آشفتگی نرخ ارز کند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در پایان با تاکید بر اینکه تفکیک وزراتخانه‌ها هیچ دردی از مردم دوا نمی‌کند، رئیس جمهور به فوریت دولت را جراحی و عناصری که کارآمد نیستند و یا سن بالایی دارند را به اتاق‌های فکر ببرد و نیروهای جدید و وزرای چابک، جوان و خلاق معرفی کند، خاطرنشان کرد: اگر دولت علی‌رغم قول‌هایی که در زمینه جراحی دولت داده عمل نکند نمایندگان مجلس به وظایف قانونی خود عمل می‌کنند.

انتهای  پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار