تابناک مرکزی: سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز اراک گفت: پروژه‌های کاهش و مدیریت مصرف آب در آبیاری فضای سبز استان مرکزی اجرا می‌شود.
کد خبر: ۶۳۳۸۶۹
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۰ 23 July 2018

به گزارش تابناک مرکزی به نقل از تسنیم، محمدرضا کشاورزیان، با اشاره به اینکه استفاده از گونه‌های مناسب با شرایط آب و هوایی اراک رویکرد اصلی سازمان در بخش فضای سبز  است اظهار داشت: چمن کاری شاید برای شهروندان دلپذیرتر باشد، اما به سبب مصرف آب بالا باید به مرور گونه‌های گیاهی با مصرف کمتر آب و تزیینات جدید شهری جایگزین شود که از آب در دسترس، بهترین استفاده را در بخش فضای سبز داشته باشیم.

وی افزود: به همین منظور چمن بلوار شهید مددی حذف و به جای آن از کف فرش، فلاورباکس استفاده شده و برای زیبایی محیط نیز قطار تزیینی که توسط عوامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز با هزینه بسیار کم ساخته شده در این محدوده قرار داده شده است.

سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز اراک تصریح کرد: همچنین در مناطق مختلف از محدوده مقابل پارک ملت، بلوار خیابان جعفری، میدان شهید ثامنی، انتهای بلوار پژوهش، میدان سرداران از گونه‌هایی همچون گل رز، آهار، سرو، توت، ترون، رزماری، لاواندا جونی پرس که با محیط سازگاری دارد کاشته شده است.

کشاورزیان بیان کرد: با توجه به گرمای هوا تبخیر آب در ساعت روز بیشتر است و نیاز به در نظر گرفتن شیفت شبانه برای آبیاری فضای سبز اراک و کاهش آبیاری در مدت روز بیش از بیش احساس می‌شود.

وی ادامه داد: با توجه به کاهش سطح آب‌های زیرزمینی و چاه‌ها امکان آبیاری در یک شیفت کاری وجود ندارد و به همین دلیل نمی‌توان تمام فضای سبز اراک را در ساعت شب آبیاری کرد.

سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز اراک عنوان کرد: افزایش برداشت آب از چاه‌های فضای سبز سبب ریزش بدنه چاه و غیر قابل استفاده شدن آن خواهد شد که برای افزایش بهره‌وری و پایداری چاه‌ها باید برداشت کمتر با فواصل زمانی بیشتر انجام شود.

 کشاورزیان خاطرنشان کرد: با این وجود طبق نظر کارشناسان و بررسی‌هایط انجام شده از ساعت شب برای آبیاری فضای سبز اراک در فصل تابستان بیشترین استفاده خواهد شد.

وی اضافه کرد: طول روز، با باز بودن شبکه آبرسانی امکان برداشت غیر مجاز آب توسط برخی کسبه، کارگاه‌ها و یا برخی از منازل وجود دارد که با انجام آبیاری شبانه، برداشت‌های غیر مجاز هم کاهش پیدا می کند.

سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز اراک با اشاره به نظارت بر آبیاری شبانه گفت: برای نظارت بر عملکرد آبیاری شبانه ناظران موظف هستند گزارش بازدید را تا ساعت هشت صبح روز بعد تحویل دهند که در صورت نیاز به برطرف شدن معایب اقدام شود.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار