تابناک مرکزی: معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مرکزی گفت: ساماندهی منطقه گردشگری نظم آباد اراک در دستور کار و طرح گردشگری این محدوده در حال تدوین است.
کد خبر: ۶۳۲۶۰۹
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۰ 21 July 2018

به گزارش تابناک مرکزی به نقل از استانداری مرکزی، مهدی زندیه وکیلی اظهار داشت: با توجه به اقبال سرمایه گذاران برای اجرای طرح های گردشگری در روستای نظم آباد اراک، طرح منطقه نمونه گردشگری این روستا در دست تهیه است و امیدواریم تا جلسه بعدی کارگروه گردشگری استان تکمیل و به تصویب برسد.

وی افزود: سومین جلسه کارگروه گردشگری استان با چهار دستور کار برگزار شد و ۱۶ مورد درخواست های صدور مجوز برای اجرای پروژه های گردشگری شامل احداث مسافرخانه های سنتی، مجتمع های پذیرایی و خانه های بوم گردی مورد رسیدگی قرار گرفت و با عمده آنها در شهرستان های ساوه، دلیجان و اراک موافقت شد.

زندیه وکیلی ادامه داد: سرمایه گذاران برای اجرای طرح های گردشگری، ابتدا باید مجوز لازم را از کارگروه گردشگری استان بگیرند و برای این منظور زمینی را که معرفی می کنند بایستی کاربری لازم را داشته باشد و در صورت شخصی بودن مالکیت زمین، حتما باید در کمیسیون های قانونی مطرح و کاربری گردشگری اخذ کنند.

رئیس کارگروه گردشگری استان مرکزی تصریح کرد: افرادی هم که برای اجرای طرح های خود؛ اراضی دولتی را پیشنهاد می دهند ، بایستی مجوز کارگروه امور زیربنایی و شهرسازی استان را اخذ و برای دریافت زمین مربوطه در صورتی که داخل در حریم شهرها است از راه و شهرسازی و در صورت خارج بودن از حریم شهرها، از طریق امور اراضی و منابع طبیعی استان اقدام نمایند.

زندیه وکیلی به استقبال سرمایه گذاران بخش گردشگری در برخی از نقاط استان اشاره کرد و گفت: تعدادی از درخواست مجوزها در این جلسه مربوط به منطقه نمونه گردشگری نظم آباد اراک بود که مستعد اجرای اینگونه طرح ها است و برای تهیه طرح و ساماندهی این منطقه، مشاوری انتخاب شده که در این جلسه هم گزارشی از مطالعات خود را ارائه نمود.

وی افزود: پس از تهیه و تصویب طرح مذکور  مطابق با ظرفیت های اکولوژیکی که در این منطقه دارد، مجوزهای گردشگری را صادر خواهیم کرد  زیرا اجرای طرح ها بدون مطالعه قبلی ناهماهنگی و نازیبایی های را موجب می گردد.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار