تشریح قتل مریم فرجی در گفت‌وگوی جام‌جم با دادستان فردیس و وکیل مقتول
دادستان عمومی و انقلاب فردیس جزئیات قتل دختر جوان به دست نامزد سابقش را تشریح کرد. برخی رسانه ها سعی داشتند با دروغ پردازی قتل او را سیاسی نشان دهند.
کد خبر: ۶۳۰۸۱۰
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۳ 16 July 2018

به گزارش «تابناک یزد»، از ده روز قبل و همزمان با ناپدید شدن «مریم فرجی» در فردیس کرج شایعاتی درباره علت ناپدید شدن او در سایت های معاند منتشر شد.

مریم فرجی 33 ساله دی ماه سال گذشته و در جریان اغتشاشات خیابانی دستگیر و پس از محاکمه در دادگاه انقلاب تهران به حبس و ممنوعیت خروج از کشور محکوم شده بود.

همزمان با ناپدید شدن دختر جوان، افرادی با انتصاب خود به عنوان دوست مریم سعی کردند ناپدید شدن او را به ماجرای دستگیری و محاکمه‌اش ارتباط دهند . با گذشت ده روز از ناپدید شدن دختر جوان، دیروز راز قتل او فاش شد.

پس‌از افشای راز قتل دختر جوان برخی سعی کردند قتل او را به دستگاه های امنیتی ارتباط دهند آنها در داستان‌سرایی خود همچنین تلاش کردند، با ایجاد فضایی عاطفی مخاطب را با خود همراه کنند و مدعی بودند خانواده مریم قبول نکردند با حضور در پزشکی قانونی، جسد سوخته را شناسایی کنند. عصر دیروز دستگیری قاتل و اعتراف او به کشتن نامزد سابقش، پایانی بر این دادستان سرایی ها بود.

اعتراف نامزد سابق

حسن جهانشاهلو، دادستان عمومی و انقلاب فردیس دیروز در گفت و گو با جام جم جزئیات این پرونده قتل را تشریح کرد و گفت: پس از اعلام فقدان دختر جوان، با دستور بازپرس، تحقیقات برای شناسایی سرنوشت دختر جوان آغاز شد. در تحقیقات ردپای نامزد سابق او به‌دست آمد و او به‌عنوان متهم دستگیر شد و در بازجویی ها به قتل اعتراف کرد.

وی افزود: برخلاف ادعای سایت های معاند انگیزه قتل سیاسی نبود و متهم با انگیزه عاطفی مرتکب این قتل شده بود. عصر یکشنبه جسد دختر جوان در باغ خواهرش در حوالی فردیس کشف شد و برای تعیین علت اصلی مرگ با دستور بازپرس به پزشکی قانونی منتقل شد.

جهانشاهلو درباره انگیزه قتل گفت: براساس تحقیقات مقدماتی موضوع عاطفی است و بنا نداریم پرونده را رسانه‌ای کنیم. رویکرد دادستانی بر این است که از اطلاع رسانی پرونده‌های جنایی که آرامش شهروندان را بر هم می‌ریزد اجنتاب می‌کند، اما در مواردی که جنبه پیشگیری دارد یا آبروی افراد یا ارگانی لازم است حفظ شود، اطلاع رسانی خواهد شد.

کشف جسد در باغ

محمدحسین آقاسی، وکیل مریم هم به جام جم گفت: مریم پنجشنبه 14 تیر امسال با خودروی خود خانه شان در فردیس را ترک کرد تا به دیدن یکی از دوستانش در تهران برود . او بعد از آن ناپدید شد و تلاش برای یافتنش بی نتیجه ماند.

وی ادامه داد: ماموران در ادامه، خودروی مریم را در باغ نامزد سابقش کشف کردند و او دستگیر شد.

متهم در این مدت تناقض گویی داشت که تمام دروغ هایش فاش شد. عصر یکشنبه از پلیس آگاهی با خانواده مریم تماس گرفتند و اعلام کردند جسد مریم در باغی در حوالی فردیس کشف شده و از آنها خواستند برای شناسایی به آنجا بروند البته پیش از این پلیس اعلام کرده بود جسد سوخته ای که در حوالی شهریار کشف شده، متعلق به مریم است که با اعترافات متهم به قتل جسد او در باغ کشف شد.

این وکیل دادگستری تاکید کرد: مقتول و متهم مدتی است نامزدی خود را به‌هم زده و هنوز انگیزه اصلی قتل مشخص نیست.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار