تابناک مرکزی: معاون امور اجتماعی بهزیستی استان مرکزی با بیان اینکه طرح حلقه مهربانی ویژه زنان سرپرست خانوار در استان مرکزی اجرا می‌شود از فعالیت ۳۴ گروه همیار زنان سرپرست خانوار در سطح استان مرکزی خبر داد.
کد خبر: ۶۲۷۷۶۸
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۰ 08 July 2018

به گزارش تابناک مرکزی به نقل از تسنیم، اعظم علی‌مددی با اشاره به فعالیت در حوزه زنان اظهار داشت: تعداد پرونده‌های امور اجتماعی در امور زنان و خانواده هشت هزار و 413 نفر است که از این تعداد سه هزار و 211 پرونده مستمری ماهیانه دریافت می‌کنند.

وی افزود: تعداد پرونده‌های قابل بازتوان مستمری بگیر هزار و 683 خانوار و تعداد پرونده‌های غیرقابل بازتوان مستمری بگیر هزار و 528 خانوار است.

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان مرکزی تصریح کرد: بسترسازی به منظور آگاه‌‎سازی خانواده‌ها و جامعه نسبت به اهمیت امر ازدواج مجدد زنان فاقد همسر و دختران خود سرپرست، شناسایی زنان و دختران خودسرپرست و زنان سرپرست خانوار که آمادگی ازدواج را دارند، ارائه خدمات مشاوره‌ای به منظور کمک به انتخاب صحیح در امر ازدواج و ارائه تسهیلات لازم به متقاضیان واجد شرایط از اقداماتی است که به زنان سرپرست خانوار ارائه می‌شود.

علی‌مددی با اشاره به طرح حلقه مهربانی گفت: این برنامه با رویکرد حمایت از فروش محصولات تولیدی زنان سرپرست خانوار است که استان مرکزی به عنوان یکی از پنج استان پایلوت اجرای طرح در سطح کشور انتخاب شده است.

وی ادامه داد: محصولات زنان سرپرست خانوار با پرداخت 33 درصد از قیمت کالا پیش خرید شده و مابقی آن از محل فروش محصولات به ایشان پرداخت می‌گردد، به منظور فروش محصولات تولیدی موسسه پشتیبان کشوری و موسسه پشتیبان استانی انتخاب شده که از طریق برگزاری نمایشگاه‌های درون استانی و برون استانی و فروشگاه‌های اینترنتی انجام می‌شود.

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان مرکزی عنوان کرد: تعداد 34 گروه همیار زنان سرپرست خانوار در سطح استان در حال فعالیت هستند که دو گروه دیگر در حال شکل‌گیری است.

علی‌مددی خاطرنشان کرد: اجرای طرح ارزیابی سطوح توانمندی فردی در ابتدای تحت پوشش قرار گرفتن زنان یرپرست خانوار، برگزاری کمیسیون از کارافتادگی به منظور شناسایی مردان از کارافتاده نیازمند، معافیت سربازی یکی از فرزندان ذکور زنان سرپرست خانوار و توزیع شیرخشک به تعداد 10 هزار و 500 قوطی از دیگر اقدااتی است که در این اداره کل انجام شده است.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار