با حضور سفير فنلاند در استان مرکزی؛
تابناک مرکزی: با حضور سفیر فنلاند در استان مرکزی تفاهم نامه همكاري و انتقال تكنولوژي توليد و تجهيزات فوق پيشرفته LED بین شرکت ملترون فنلاند با گروه صنعتی شایان برق در محل استانداری مرکزی امضاء شد.
کد خبر: ۶۲۷۷۶۰
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۰ 08 July 2018

به گزارش تابناک مرکزی، آقازاده استاندار مرکزی در مراسم امضاء تفاهم نامه همكاري و انتقال تكنولوژي توليد و تجهيزات فوق پيشرفته LED بین شرکت ملترون فنلاند با گروه صنعتی شایان برق در محل استانداری مرکزی اظهار کرد: امروز در اجرای یکی از بخش‌های اقتصاد مقاومتی شاهد حضور سفیر فنلاند در استان مرکزی و امضای قرارداد همکاری و تولید مشترک بین شرکت فنلاندی و شرکت باسابقه شایان برق در استان مرکزی هستیم.

آقازاده با تاکید بر اینکه این قرارداد به منظور انتقال تکنولوژی منعقد شد و به نظر می‌رسد یکی از قرادادهای مهم برای استان مرکزی و کشور باشد، افزود: این انتقال تکنولوژی ایران را در خاورمیانه منحصر به فرد خواهد کرد چراکه به تولید لامپ‌های ضدانفجار در صنایع نفتی، گازی، انرژی و ... می‌انجامد و می‌تواند به عنوان یک کار مهم در حوزه اقتصادمقاومتی اثربخش باشد.

استاندار مرکزی تصریح کرد: امروز که موضوع تحریم‌ها و اعمال محدودیت برای ایران مطرح است انعقاد این قرارداد توسط بخش خصوصی با کشور صاحب تکنولوژی مانند فنلاند اقدام مثبتی است.

مدیرعامل شرکت شایان برق استان مرکزی نیز با تاکید بر اینکه برای توسعه بیشتر باید به سمت تکنولوژی نوین رفت و فنلاند بیشترین صادرات را در حوزه فکر و تکنولوژی دارد، افزود: شرکت شایان برق استان مرکزی در زمینه تولید برج‌های نوری، پیشرفته‌ترین چراغ‌های LED را با حداکثر کیفیت تولید می‌کند و طی 15 سال اخیر همواره شرکت نمونه استان و کشور بوده است و پیش‌بینی می‌شود طی سه سال آینده که انتقال تکنولوژی به صورت کامل انجام شد منطقه خاورمیانه را با تولیدات خود تحت پوشش قرار دهد.

وی بیان کرد: در کشورهای نفت‌خیز و صاحب معدن یکی از مسائل اساسی روشنایی است، چراغ‌های معمولی در فضاهای همراه با گاز با یک جرقه خطرآفرین هستند و به همین دلیل برای اولین بار تکنولوژی تولید چراغ‌های ضد انفجار LED توسط شایان برق از فنلاند وارد ایران می‌شود که به هیچ عنوان قابل انفجار نیست و این امر بازار  گسترده‌ای برای شرکت ایجاد خواهد کرد.

مدیرعامل شرکت شایان برق افزود: علاوه بر مذاکره با شرکت ملترون فنلاند جهت انتقال تکنولوژی با مراکز نفتی نیز مذاکره انجام شده است که با شروع قرارداد بتوانیم تولید را دنبال و صنایع نفتی و معدنی را از این حیث خودکفا کنیم، البته وجوه دیگر تکنولوژی مدنظر است و جهت انتقال تکنولوژی و تولید پایه‌های استاندارد روشنایی با سوئد مذاکره خواهیم داشت.

در این مراسم مدیرعامل شرکت تولید ملترون فنلاند بیان کرد: فنلاند کشور تکنولوژی‌هاست و شرکت‌های بزرگ با برندهای بین‌المللی در فنلاند مستقر هستند.

ویله پتری سیتونن گفت: توسعه تعامل و بیزینس شروع کار است، اما ایجاد اعتماد بین ایران و فنلاند امری مهمتر است، اگر این اعتماد را از شایان برق دریافت نمی‌کردیم شاید حضور در ایران کاری دشوار بود اما با این اعتماد وارد بازار ایران شدیم و برنامه بر این است که به تدریج پیش رویم و انتقال تکنولوژی از شرکت ملترون به شایان برق انجام گیرد.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار