تابناک مرکزی: رفتن سیف از بانک مرکزی قطعی شدو تیم اقتصادی جلسه ایی با روحانی برای انتخاب جانشین برگزار کرده است.
کد خبر: ۶۲۴۹۶۸
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۲ 30 June 2018

به گزارش تابناک مرکزی به نقل از تسنیم،خبرهای رسیده حکایت از آن دارد که در جلسه تیم اقتصادی با روحانی، درباره جانشین سیف در بانک مرکزی نیز مباحثی مطرح شده است. رئیس‌کل بعدی بانک مرکزی احتمالاً یکی از مردان نظام بانکی است ولی هنوز نام وی به‌ صورت رسمی از سوی دولتی‌ها اعلام نشده است.

سیف زمانی که ریاست بانک مرکزی را به‌عهده گرفت دلار در دامنه قیمتی 3 هزار تومان بود ولی الآن قیمت دلار در بازار قاچاق بیش از دو برابر افزایش یافته است.

حکم وی در 30 مرداد 92 و در پنجاه و پنجمین جلسه مجمع عمومی عادی بانک مرکزی صادر شد و به امضاء رئیس جمهور رسید و طبق مصوبه مجمع تشخیص مصلحت نظام، حکم رئیس‌کل بانک مرکزی 5 ساله است و رئیس جمهور در صورتی که از دوره تصدی رئیس‌کل بیش از یک سال باقی مانده باشد، می‌تواند رئیس‌کل بانک مرکزی را تغییر دهد.

براساس این مصوبه رئیس‌ کل بانک مرکزی به‌ پیشنهاد وزیر امور اقتصادی و دارایی و بعد از تصویب هیأت دولت، با تأیید و حکم رئیس جمهور نصب می‌شود و دوره تصدی ریاست‌ کل بانک مرکزی 5 سال خواهد بود و انتخاب مجدد وی بلامانع است. از سال 1339 تاکنون بانک مرکزی 17 رئیس‌کل را داشته که هرکدام سیاست‌ها و عقاید متفاوتی در خصوص بانک‌داری و بازار پولی و ارزی داشتند و همین امر موجب شد تا اقتصاد ایران در سال های مختلف شاهد وقایع متفاوت ارزی و پولی باشد.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار