مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی؛
تابناک مرکزی: مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی گفت: برنامه سنجش سلامت 20 هزار نو آموز در استان مرکزی آغاز شده است.
کد خبر: ۶۲۴۹۴۳
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۰ 30 June 2018

به گزارش تابناک مرکزی؛ مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی گفت: در اجرای این طرح  10 هزار نوآموز بدو ورود به دبستان و 10 هزار کودک پیش دبستانی استان مرکزی مورد سنجش سلامت قرار می گیرند.

فولادوند با بیان اینکه این طرح از امروز در شهرستان اراک آغاز و از دهم تیرماه ماه جاری نیز در سایر شهرستان های استان مرکزی آغاز می شود و تا پایان شهریور ماه ادامه دارد افزود: 19 پایگاه مقدماتی و اولیه و یک پایگاه تخصصی در اجرای برنامه سنجش سلامت و آمادگی تحصیلی نو آموزان استان مرکزی مشارکت دارند.

وی با بیان اینکه  این طرح باهدف شناسایی استعدادها، برنامه ریزی برای شناسایی مشکلات حرکتی و ذهنی نوآموزان انجام می شود گفت : در این طرح بینایی ، شنوایی، هوش ، آمادگی تحصیلی و سلامت جسمی و ذهنی نواموزان مورد سنجش قرار می گیرد.

وی اظهار داشت: بر اساس آمار نوآموزان بدو ورود به دبستان درجه بندی و ظرفیت پذیرش روزانه پایگاه های سنجش متفاوت خواهد بود. در پایگاه های درجه «الف » روزانه حداکثر 42 نوآموز، درجه «ب» حداکثر 28 نوآموز و درجه «ج» حداکثر 14 نوآموز مورد ارزیابی بینایی، شنوایی، جسمی – حرکتی، بهداشتی، آمادگی تحصیلی و پزشکی قرار خواهند گرفت .

فولادوندگفت: خانواده ها برای ثبت نام و تعیین نوبت سنجش نوآموز خود باید به مراکز آموزشی مراجعه کنند و زمان و مکان تعیین شده پس از این فرآیند اعلام می شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی  گفت : والدین با توجه به ثبت نام نواموزان خود در سامانه هایی که در مدارس فعال است به پایگاههای سنجش معرفی می شوند.
فولادوند یادآور شد: 9 هزار و 422 نوآموز این استان پارسال در برنامه سنجش سلامت شرکت کردند.

وی ادامه داد: اجرای این برنامه نیازهای سلامت نوآموزان را مشخص می کند که در طول سال تحصیلی الگوی خدمات ویژه برای نوآموزان از سوی آموزش و پرورش فراهم می شود.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار