تابناک مرکزی: معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان مرکزی گفت: مردم استان مرکزی طی سه ماه نخست سال جاری یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان در قالب صدقه به نیازمندان کمک کردند.
کد خبر: ۶۲۴۶۱۷
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۶ 29 June 2018

به گزارش تابناک مرکزی بر اساس اعلام کمیته امداد، شاپور جلالی با بیان اینکه کمک‌های مردمی در حل مشکلات نیازمندان موثر است، اظهار داشت: میزان صدقات جمع‌آوری شده در سه ماهه نخست سال جاری یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان بوده که در سال جاری به نسبت سال قبل رشد داشته است.

وی در ادامه با اشاره به نحوه تسهیم درآمد حاصل از صدقات گفت: پیش بینی می شود در استان مرکزی در سال جاری هشت میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان صدقه جمع‌آوری شود که از این میزان ۴۰درصد بابت مسکن مددجویان ، ۱۰ درصد بابت تعامل با خیریه‌ ها، ۵ درصد بابت ارائه خدمات به سالمندان و کمک به رفع سوء تغذیه کودکان، ۷درصد بابت خدمات فرانشیز درمانی و بهداشتی، ۱۵ درصد برای تسهیل ازدواج جوانان تحت حمایت، ۹ درصد بابت پرداخت کمک موردی، دو درصد بابت تهیه لوازم زندگی، دو درصد بابت کمک هزینه تحصیلی دانش‌آموزان و دانشجویان نیازمند و ۱۰ درصد بابت برنامه‌های فرهنگی و آموزشی خانوارهای تحت حمایت هزینه می شود.

وی اعتمادسازی را در گرو رفتار و تعامل صحیح و در جریان قرار دادن مردم در همه امور، شفاف سازی درآمدها و هزینه‌ها دانست و گفت: سامانه آنی پرداخت نیکوکاری با شماره گیری(#۰۸۶*۸۸۷۷*) از طریق تلفن همراه و برای تمامی مشترکین همراه اول و ایرانسل فعال بوده و امکان واریز مستقیم وجوه و کمک‌های مردمی را فراهم کرده است.

وی افزود: مردم خیر و نیکوکار استان همچنین می توانند برای پرداخت کمک‌ به نیازمندان عدد ۳ را به شماره ۳۰۰۰۳۳۳۳ ارسال و از طریق این سامانه با نصب اپلیکیشن کمک های خود را واریز کنند.

جلالی در پایان گفت: استفاده صحیح از امکانات و منابع، ترویج و تبلیغ سنت‌های حسنه اسلامی، جذب کمک‌های مردمی، تسهیل در ارائه خدمات به مددجویان تحت حمایت و ارتباط مستمر با خیران و نیکوکاران به منظور جذب کمک از برنامه‌های حوزه مشارکت کمیته امداد در سال جاری است.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار