تابناک مرکزی: مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی گفت: پرداخت کمک هزینه خرید خودرو سنگین با هدف بهسازی ناوگان حمل و نقل جاده ای در این استان آغاز شد.
کد خبر: ۶۲۰۵۳۳
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۹ 18 June 2018

به گزارش تابناک مرکزی به نقل از ایرنا؛ علی زندی فر افزود: در این طرح 80 درصد قیمت ناوگان فرسوده کامیون و کشنده با سن بالاتر از 35 سال به صورت تسهیلات در اختیار متقاضیان قرار می گیرد.

وی ادامه داد: خودروهای 10 تا 18 تن در قالب این طرح تا 2 میلیارد و 600 میلیون ریال، خودروهای 19 تا 26 تن سه میلیارد و 100 میلیون ریال و برای خودروهای 26 تن به بالا تا چهار میلیارد و 200 میلیون ریال تسهیلات با نرخ سود 9 درصد در اختیار متقاضیان قرار می گیرد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی خاطر نشان کرد: اقدامات نوسازی در این طرح از جمله اسقاط خودروی فرسوده، تولید خودرو، تامین منابع مالی برای اعطای تسهیلات به متقاضیان و تحویل خودرو توسط سرمایه گذار (شرکت تولید کننده خودرو) انجام می شود.

زندی فر افزود: نمامی خودروهای سنگین فرسوده دارای کارت هوشمند از سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای وخودروهایی که بر اساس اطلاعات بارنامه های صادره در بانک های اطلاعاتی سازمان، کالا جابه جا کرده اند و یا حداقل یک سال قبل از نوسازی در شبکه حمل و نقل عمومی کالا فعالیت داشته اند مشمول این طرح هستند.

وی ادامه داد: در این طرح برای حمایت از متقاضیان به میزان 85 درصد صرفه‌جویی سوخت سه ماه حدفاصل اسقاط ناوگان فرسوده و ابطال کارت سوخت تا جایگزینی ناوگان نو به عنوان پیش پرداخت به متقاضیان پرداخت می‌شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی گفت: پرداخت مبلغ صرفه‌جویی بر اساس قیمت خودرو است که در مدت حداکثر هفت سال براساس پیمایش از سوی شرکت ملی نفت ایران پرداخت می شود.

انتهای ییام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار