فرمانده انتظامی استان مرکزی:
تابناک مرکزی: فرمانده انتظامی استان مرکزی از حمایت قاطعانه از کارکنان قانونمدار نیروی انتظامی در برخورد با مجرمان خبر داد.
کد خبر: ۶۲۰۵۲۸
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۹ 18 June 2018

به گزارش تابناک مرکزی، سردار کیومرث عزیزی در قرارگاه جهادی صیانت و سلامت اداری فرماندهي انتظامي استان مركزي با اشاره به برخی از آیات قرآنی اظهار داشت: توجه به آموزه های دینی مبتنی بر پیشگیری از بزهکاری در نوع ماموريت هاي نيروي انتظامي اهمیت ویژه ای دارد و اقدامات پیشگیری از وقوع تخلفات، جرایم، انحراف، بزهکاری، گمراهی از اصول قضائي، جزء سیاست ها و تدابیر مهم در ماموريت هاي مختلف پليسی است.

وی بیان داشت: نيروي انتظامي سازماني است كه باتمامی لایه‌های پنهان وآشکارمردم وشهروندان از ابتدایی‌ترین وخردترین مسائل یعنی کنش‌های روزمره مردم درزندگی تا کلان‌ترین مسائل یعنی ساختارهای پیچیده وسخت جامعه درارتباط است و تردیدی نیست که کارکنان پلیس تنها با بهره گیری از ایمان،روحیه جهادی وتقویت باورهای اعتقادی خود خواهند توانست،در انجام وظایف خود موفق بوده و نظم و امنیت را درجامعه برقرارکنند.

فرمانده انتظامی استان مرکزی با تأکید بر حمایت قاطع از کارکنان قانونمدار در برخورد با مجرمان ادامه داد: نیروی انتظامی به عنوان يكي از ركن هاي امنیتی انتظامي كشور برای اجرای بهینۀ مأموریت هاي خود همواره نیازمند به کارکنان خدوم، صادق و با تقواست و از آنجايي كه كاركنان دراجرای وظایف قانونی ممکن است در معرض مخاطرات، تهدیدها و آسیب هاي گوناگون قرار گيرند، لزوم پیشگیری و صیانت از کارکنان در تدوین برنامه های ابلاغی از سوی ناجا همواره در دستور كار است و اين موضوع به ويژه در زمان جذب و پذيرش كاركنان بايد مورد تاكيد قرار گيرد.

عزیزی اظهار کرد: مديريت دانش در ناجا ضمن شناسايي، كسب، ساماندهي و ذخيره سازي و انتقال دانش مناسب به منظور بهبود و تغيير آگاهي و عملكرد كاركنان در سطوح مختلف سازمان، صيانت و ارتقاء بهره ‌وری فردي و جمعي آنان را به همراه دارد.

فرمانده انتظامي استان مرکزی یادآور شد: اتخاذ چنین رويكردی در برنامه مختلف آموزشی و فرهنگی ناجا در سالیان اخیر بازخورد بسيار مثبتي در انجام مأموريت هاي موفق پليسی داشته است و به همین دلیل نیز همواره باید نسبت به نهادینه سازی برنامه های نوین برنامه های آموزشی در اقدامات صیانتی برنامه ريزي داشت.

عزیزی تصریح کرد: برگزاري دوره هاي آموزشی به صورت مستمر و نظام مند به منظور ایجاد فرصت هاي یادگیري در بازه هاي زمانی مختلف و با موضوعات متنوع، ایجاد جلسه هاي انديشه ورزي و دعوت از كارشناسان با تجربه به منظور ارائه ایده ها و روش هاي جدید انجام کار، حمایت از ایده هاي نو و تشویق کارکنان براي ارائه روش هاي نوآورانه و نیز شناسایی و تقویت زمینه های تحقق خلاقیت در عملکرد سازمانی، از راهكارهاي مقابله با هر گونه تهديد و آسيب است كه بی تردید بايد در کمیسیون صيانت و سلامت اداري پليس استان مورد تحلیل و ارزیابی هدفمند قرا گیرد.

وي شناخت فرايندهاي محيطي بر پايه اصول برنامه ريزي، سازماندهي، رهبري و نظارت كارآمد را از مولفه هاي خدمات رساني مطلوب و تحول ساز در نيروي پليس عنوان و بیان کرد: از پليس موفق انتظار مي رود نسبت به مولفه هاي مورد نياز در بهينه سازي كارآمدي خود به خوبي آگاه بوده و علاوه بر پشتيباني از آن ها، عوامل تهديد كننده امنيت اعم از آسيب ها و جرايم و نيز عوامل تضعيف ارزش ها و هنجارها را شناخته و براي مقابله با آن ها ساز و كار مناسب را پيش بيني كند.

عزیزی در پایان با واکاوی مهم ترين عوامل تاثيرگذار در حوزه سلامت اداري، تقویت مولفه هایی چون: پاسخگويي، كنترل، نظارت و بازخوردگيري، نهادينه سازي فرهنگ نقد پذيري، صرفه جويي، توجه به عوامل ساختاري، مشورت، ‌بهره گيري از نقش تاثيرگذار فرهيختگان سازماني، آموزش های فراگیر، رعايت شايسته سالاري ، بهبود شرایط معيشتي کارکنان و ... را به عنوان بخشی از مهم ترين عوامل زیربنایی سلامت اداری برشمرد.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار