تابناک مرکزی: نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی گفت: تغییرات اقلیمی از سویی و سوء مدیریت از طرف دیگر، محیط زیست را با بحران جدی مواجه کرده است.
کد خبر: ۶۱۸۴۷۱
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۰ 13 June 2018

به گزارش تابناک مرکزی به نقل از مهر، علی ابراهیمی در کارگروه کاهش آلودگی هوای اراک اظهار کرد: علی رغم اینکه حفاظت محیط زیست وظیفه ای بسیار حساس و مهم را عهده دار است اما از قدرت کافی برخوردار نیست.

وی بیان کرد: قانون گذاری و استفاده از قوه قهریه در راستای حفاظت از محیط زیست بیش از گذشته احساس می شود و محیط زیست از این قدرت و همچنین ابزار و تجهیزات به روز در حوزه فعالیت خود محروم است.

نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در زمینه حفاظت محیط زیست باید به لحاظ علمی و تجهیزات قوی باشیم تا مدیریت مطلوب در این زمینه صورت پذیرد.

ابراهیمی تصریح کرد: تصمیمات ایراد دار و غیرکارشناسی در حوزه مدیریت زیست محیطی نه تنها باعث بهبود وضعیت موجود نشده، بلکه افزایش مخاطرات محیطی را نیز به دنبال داشته است.

وی ادامه داد: اشتغال و درآمد در حوزه بسیاری از صنایعی که آلودگی زیست محیطی را به دنبال دارد باعث شده که محیط زیست در عملکرد خود به طور منفعل عمل کند و گاها عقب نشینی داشته باشد.

نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: محیط زیست در خصوص کاهش آلودگی شهر اراک و برخورد با مواد آلاینده به دلیل تسامح و عقب نشینی نتوانسته است اقدام موثر و مفید به عمل آورد.

ابراهیمی خاطر نشان کرد: کارخانه سولفات سدیم و آلومینیوم اراک و فاضلاب شهری که به تالاب میقان ریخته می شود به دلیل مشکلات زیست محیطی و منشا بیماری های صعب العلاج در شهرستان اراک دیگر قابل ادامه و فعالیت نیست که باید چاره اندیشی اساسی در این زمینه صورت پذیرد.

وی ادامه داد: در شهرستان شازند اگر در زمینه برداشت غیر متعارف آب های زیر زمینی و آلودگی هوا، آب و خاک و انتشار این آلودگی چاره اندیشی مناسب نشود در معرض فاجعه زیست محیطی جبران ناپذیر قرار می گیریم.

نماینده مردم شازند بیان کرد: برداشت آب سفره زیر زمینی دشت کزاز و و معدنی که به دلیل درآمد حاصل از آن مورد بهره برداری بی رویه قرار می گیرد، از جمله مشکلات زیستی شهرستان شازند است که هیچ تصمیمی برای مقابله جدی زیست محیطی از سوی مسئولان در این زمینه اجرایی نشده است.

ابراهیمی با اشاره به مباحث آلودگی بین شهرهای اراک، خنداب و شازند، تصریح کرد: اداره کل محیط زیست استان مرکزی و سازمان حفاظت محیط زیست مدرک معتبری در خصوص اینکه آلودگی شهر اراک به سبب صنایع موجود در شازند است، در اختیار ندارند و باید براساس اظهار نظر کارشناسانه موضوعات را بررسی کرد.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار