تابناک مرکزی: رییس اتحادیه صنف نانوایان اراک از عدم توجه مسوولان به مشکلات این صنف باتوجه به افزایش هزینه‌ها و تثبیت قیمت نان طی چهار سال اخیر انتقاد کرد.
کد خبر: ۶۱۷۳۷۴
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۵ 10 June 2018

به گزارش تابناک مرکزی به نقل از ایلنا، رضا یوسفی‌تبار گفت: ۴ سال است که قیمت نان افزایشی نداشته اما هزینه‌های این صنف اعم از دستمزد کارگر، بیمه، آب و برق و گاز، خمیر مایه، کیسه و غیره افزایش یافته است.

رییس صنف نانوایان شهرستان اراک گفت: ما خواهان افزایش نرخ نان نیستیم. ما در واقع به دنبال کاهش هزینه‌های ملزومات نانوایی به خصوص آرد دولتی‌ هستیم. نانوا نباید یارانه‌ای که دولت باید به مردم بدهد، پرداخت کند. با افزایش نرخ ملزومات نانوایی و طرف دیگر تثبیت قیمت نان، نانوایان با معضلات پرداخت دستمزدها و امرار معاش مواجه خواهند شد. دولت باید این مشکل را با ارایه یارانه مختلف برای خرید ملزومات کارگری نانوایی پرداخت کند تا هزینه تولید نان کاهش یابد.

وی ادامه داد: این بی‌توجهی به فعالان این صنف که از سحر تا نیمه شب پای تنور  کار می‌کنند، ظلم و اجحاف به آنان است.

وی با بیان اینکه در طول این چهار سال هزینه‌های جانبی نانوایی‌ها نیز افزایش یافته و اگر دولت، حمایت نکند، کارفرماهای این صنف نیز قادر به پرداخت افزایش مزد نخواهند بود، گفت: کارگران خباز گرچه از نظر تعداد زیاد هستند ولی از محروم‌ترین اقشار جامعه کارگری به حساب می‌آیند. این کارگران در طول چهار سال گذشته فقیرتر هم شده‌اند.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار