تابناک مرکزی: کامیون داران استان مرکزی روز پنجشنبه با تجمع در مقابل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای این استان در اراک خواستار رسیدگی به مشکلات صنفی خود شدند.
کد خبر: ۶۱۰۷۸۳
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۳ 24 May 2018

به گزارش تابناک مرکزی به نقل از ایرنا؛ جمعی از کامیون داران معترض در مقابل پایانه حمل بار و شماری دیگر از کامیون های حمل مواد نفتی در مقابل پالایشگاه شازند تجمع کردند و خواستار رسیدگی مسئولان به خواسته های خود شدند.

یکی از رانندگان کامیون کشنده شهرستان اراک علت این حرکت اعتراضی را افزایش 2 تا سه برابری قیمت لوازم یدکی و پرداخت نشدن سهم دولت در زمینه حق بیمه رانندگان عنوان کرد.

سجادی گفت: با افزایش نرخ دلار قیمت 2 حلقه لاستیک تولید داخل خودروهای سنگین از 10 میلیون ریال در سال گذشته با بیش از 2 برابر افزایش به 22 میلیون ریال رسیده است.

وی ادامه داد: شماری از لوازم یدکی کامیون از ابتدای امسال بسیار کمیاب شده است و مغازه داران از فروش این قطعات خودداری می کنند و یا این لوازم را با 2 تا سه برابر قیمت در اختیار رانندگان قرار می دهند.

این راننده کامیون کشنده شهرستان اراک افزود: تا ابتدای سال جاری 50 درصد حق بیمه رانندگان کامیون معادل حدود یک میلیون و 600 هزار ریال توسط رانندگان و بقیه به صورت یارانه ای توسط دولت پرداخت می شد اما امسال ضمن افزایش حق بیمه سهم رانندگان به 2 میلیون ریال، یارانه حق بیمه این قشر از جامعه نیز توسط دولت حذف شده و رانندگان مجبور به پرداخت ماهانه چهار میلیون ریال حق بیمه هستند.

سجادی گفت: حمل بار با این میزان افزایش قیمت لوازم یدکی و حق بیمه برای کامیون داران صرفه اقتصادی ندارد.

وی افزود: با توجه به اینکه افزایش نرخ حمل بار افزایش قیمت کالاهای اساسی و مشکلاتی را برای جامعه به همراه دارد کامیون داران خواهان کاهش قیمت لوازم یدکی به قبل از سال جاری و پرداخت 50 درصد حق بیمه توسط دولت هستند.

این راننده کامیون کشنده شهرستان اراک گفت: اکنون مرجع قانونی در کشور برای رسیدگی برای ساماندهی قیمت لوازم یدکی و برخورد با افرادی که اقدام به احتکار لوازم و لاستیک مورد نیاز کامیون داران می کند وجود ندارد و کسی به با این افراد برخورد نمی کند.

یکی از رانندگان کامیون کمپرسی شهرستان اراک نیز که خواست نامش فاش نشود، گفت: از ابتدای سال جاری ضمن افزایش حق بیمه رانندگان کامیون از یک میلیون و 600 هزار ریال به 2 میلیون ریال 50 درصد یارانه حق بیمه کامیون داران نیز برداشته شده است.

وی افزود: افزایش قیمت لوازم یدکی و نایاب شدن لوازم یدکی مورد نیاز کامیون از مهمترین عوامل تجمع کامیون داران سراسر کشور و استان مرکزی است.

علی زندی فر مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مرکزی در این خصوص گفت: در پی تجمع روز گذشته کمپرسی داران استان در اراک مطالبات و خواسته های این قشر جمع بندی شد و در دست پیگیری است.

وی توضیح داد: تجمع امروز رانندگان خودروهای سنگین در اراک برخلاف قول روز گذشته آن ها بوده است.

تجمع کامیون داران استان مرکزی همزمان با سراسر کشور از سه روز گذشته به دلیل افزایش قیمت لوازم یدکی در این استان آغاز شده است و خواهان افزایش قیمت بار یا کاهش قیمت لوازم یدکی مورد نیاز خود هستند.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
آخرین اخبار