با اعلام وزارت کشور؛
تابناک مرکزی: استاندار مركزي گفت با اعلام وزارت کشور خنداب شهرستان کمتر توسعه یافته استان مرکزی لقب گرفته است و می طلبد در راستای تدوین سند توسعه این شهرستان دستگاه های اجرایی همکاری تنگاتنگی داشته باشند.
کد خبر: ۶۱۰۷۷۶
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۳ 24 May 2018

به گزارش تابناک مرکزی،  استاندار مرکزی در نشست تهیه برنامه راهبردی - عملیاتی توسعه پایدار اقتصاد روستایی شهرستان خنداب، گفت: خنداب از مناطق کمتر توسعه یافته استان مرکزی است و انتخاب آن برای اجرای برنامه توسعه پایدار اقتصادی کمک شایانی به حل بسیاری از چالش ها و کمبودها خواهد کرد و می طلبد در راستای تدوین سند توسعه این شهرستان دستگاه های اجرایی همکاری تنگاتنگی داشته باشند.

آقازاده اظهار کرد: وزارت کشور 31 شهرستان در سطح استان ها را با در نظر گرفتن برخی شاخص ها نظیر محرومیت انتخاب کرده که بستر اجرای برنامه توسعه پایدار اقتصادی باشند و در استان مرکزی شهرستان خنداب گزینه شده است.

وی افزود: در قالب این برنامه شهرستان هایی که شاخص های متوازن برخوردار نیستند و سطح زندگی و معیشت مردم پایین است به صورت هدفمند بهبود وضعیت می دهند و با ترمیم نواقص تلاش می شود که سطح متعادل توسعه یافتگی در آن ها ایجاد شود.

استاندار مرکزی گفت: سازمان برنامه بودجه براساس اسناد بالادستی نظیرسند توسعه شهرستان، سیما شهرستان و برنامه پنجم و ششم برای شهرستان های گزینه شده راهبرد عملیاتی تهیه می کند و این راهبرد پس از آن برای تایید و اجرا به وزارت کشور ارسال می شود.

آقازاده رویکرد این برنامه را اقتصادی، اشتغالزایی، جلوگیری از مهاجرت روستائیان و بالابردن سطح بهره وری و توسعه برای شهرستان انتخاب شده عنوان کرد.

وی اظهار کرد: خنداب از مناطق کمتر توسعه یافته استان مرکزی است و انتخاب آن برای این برنامه کمک شایانی به حل بسیاری از چالش ها و کمبودها خواهد کرد و می طلبد در راستای تدوین سند توسعه این شهرستان دستگاه های اجرایی همکاری تنگاتنگی داشته باشند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان مرکزی نیز در این نشست گفت: سند راهبری توسعه پایدار شهرستان خنداب توسط این سازمان و برمبنای مولفه های اسناد بالادستی تدوین می شود اما مرحله عملیاتی آن نیازمند تامین اعتبار است.

رقیه یادگاری افزود: در این برنامه به اشتغالزایی و توسعه پایدار روستایی در شهرستان خنداب توجه شده است و 70 روستای این شهرستان بیش از 20 خانوار دارد که باید به مقوله اشتغال در این برنامه توجه و برای هر روستا سند عملیاتی تهیه شود.

فرماندار شهرستان خنداب نیز در این نشست گفت: تدوین سند توسعه پایدار خنداب باید بر مبنای مزیت های اولویت دار گردشگری و صنایع تبدیلی کشاورزی و رتبه بندی اهمین آنان در روند توسعه این منطقه به پیش برود.

عبدالرضا حاج علی بیگی افزود: علاوه بر تدوین سند راهبردی باید برنامه عملیاتی هدفمند و کاربردی نیز ترسیم و به وزارتخانه ها ارسال شود تا برای تامین اعتبار، اقدامات لازم صورت گیرد.

وی اظهار کرد: در سال جاری 25 درصد از سرجمع اعتبارات شهرستان خنداب کاهش یافته است بنابراین اجرای این برنامه به اعتبار مجزا نیاز دارد.

گفتنی است در این نشست مقرر شد ظرف دو ماه آینده، سند برنامه عملیاتی توسعه پایدار شهرستان خنداب توسط سازمان برنامه و بودجه استان مرکزی تهیه شود.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار