کد خبر: ۶۱۰۶۶۷
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۵ 24 May 2018
به گزارش جام جم آنلاین نماینده دزفول درمورد بازسازی مناطق جنگ زده گفت:درماده 112 قانون برنامه ششم توسعه به صراحت ذکر شده که دولت موظف است جهت جبران عقب ماندگی مناطق جنگی ردیف اعتباری مشخصی را قرار بدهد که متاسفانه این ردیف در بودجه سال 96 ، و حتی در بودجه سال 97 هم ذکر نشد و عملا هیچ اقدامی در راستای تحقق برنامه ششم توسعه برداشته نشده است.

وی با اشاره به اینکه استان خوزستان به عنوان استان مادر یکی از مراکز عمده درآمدی کشور است گفت:خوزستان یکی از قطب های مهم کشاورزی محسوب می شود که به تنهایی نزدیک به 15 درصد تولیدات از این استان بوده که سهم بزرگی در اقتصاد کشور دارد.

عباس پاپی زاده با بیان اینکه خوزستان در حوزه صنعت فولاد نیز از قطب های مهم اقتصادی بشمار می رود افزود:در حوزه نفت 80 در صد درآمد نفتی کشور متعلق به خوزستان است لذا با چنین بازدهی اقتصادی ،انتظار است که وقتی وارد استان می شویم کمتر با حاشیه نشینی وفقر مواجه باشیم و حداقل زیر ساخت هایی مثل راه ،برق و آب اشامیدنی و راه آهن فراهم شود.

وی تاکید کرد: راه آهن جنوب کشور،اولین خط ریلی کشور در قبل از انقلاب است که بدون اینکه بهینه سازی شود، بطور متوسط با قطارهایی به سرعت 45 کیلومتر در ساعت ،آنهم درعصری که قطارها در کشور با سرعت 160 کیلومتر در حرکت هستند، وجود دارد.

رئیس مجمع نمایندگان خوزستان با بیان اینکه درحوزه راه به لحاظ بار ترافیکی و مسافر جز پر تردد ترین هستیم اما در بخش توسعه راههای کشور مقام 7 الی 8 استانها را داریم گفت: دمای 57 درجه در سایه، و دمای 76 درجه در نور آفتاب دمای عادی خوزستان است وبه همین علت سالانه بالای 10 درصد فرسایش در صنعت برق استان وجود دارد اما این فرسایش دراستان های خنک تنها تا 2 الی 3 درصد است،‌لذا سرعت استهلاک صنعت برق در خوزستان 3 تا 4 برابر استانهای سردسیر کشور هست که همین امر متاسفانه مشکلات فراوانی را مردم ایجاد می کند.

پاپی زاده با تاکید بر اینکه رسیدگی به مشکلات خرمشهر و خوزستان عزم واراده ملی می خواهد افزود:اگر یک روز نفت خوزستان به دلیل قطع برق تعطیل شود نزدیک به 700 میلیارد تومان خسارت در طول یک روز به درآمد ملی کشور وارد می شود لذا مشکل خوزستان مشکل کل کشور و یک بحث ملی است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار