رئیس سازمان جهاد کشاورزی یزد:
رئیس سازمان جهاد کشاورزی یزد با اشاره به اینکه نیمی از تولیدات استان را فراورده های دامی و محصولات گلخانه ای تشکیل می دهند، میزان تولیدات بخش گلخانه ای را 450 هزار تن و فراورده های دامی را نیز 340 هزار تن ذکر کرد.
کد خبر: ۶۰۸۶۴۸
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۱ 21 May 2018

سید جمال سجادی پور در شهرستان خاتم اظهار داشت: این دو حوزه در واقع رقمی کمتر از چهار درصد آب استحصالی استان را مصرف می کنند.
وی یادآور شد: رویکرد سازمان جهاد کشاورزی بیشتر در این دو حوزه است و در استان یزد تولیدات دامی بر مبنای آب مجازی است. 
وی به ایجاد تنوع بخشی در کشت محصول گلخانه ای در استان از جمله گوجه فرنگی، خیار سبز، بادمجان، فلفل سبز، پاپایا، به لیمو و مرزنجوش خبر داد.
سجادی پور با اشاره به گسترش کشت گیاهان دارویی یادآور شد: برای کشت گیاهان دارویی و زعفران یارانه تعریف شد، بخش کشاورزی استان باید به مرحله ای برسد که آب در کشت محصولات گلخانه ای و کم آبخواه مصرف تا درآمد بیشتری عاید بهره برداران استان شود. 
وی تصریح کرد: همزمان با رصد این مباحث در حوزه دام رویکردهای سازمان تغییر کرد و از اتکای صرف بر روی محصولات باغی و زراعی جلوگیری شد که باید این فعالیت ها تلفیقی از دام نیز باشد، کسانی که در این بخش ها موفق هستند در کنار فعالیت های کشاورزی از دام نیز استفاده کرده و در بخش صنایع تبدیلی نیز تلاش کنند. 
این مسئول پیش بینی کرد که به ازای هر مترمکعب آب 1.6 کیلو گرم تولید به دست آید که در پایان برنامه ششم توسعه باید به ازای هر متر مکعب آب این عدد به سه کیلوگرم در هر مترمکعب برسد.
سجادی پور افزود: ایده یادشده به راحتی دست یافتنی است و با ورود کشت های متراکم و آب مجازی می توان این تحول را ایجاد کرد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی یزد تاکید کرد: با تغییر الگو به کشت های متراکم و گلخانه ای می توان این ظرفیت و تولید را افزایش داد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار