پس از سالها کناره گیری صنعت از زمین ورزش؛ امروز مسئولان ورزشی در البرز پیشقدم شده اند تا در حرکتی جدی، زمینه حضور پر رنگ تر صنایع و بخش خصوصی به میدان ورزش را باز کنند تا در تعاملی برد - برد؛ علاوه بر آنکه ورزشکاران و صاحبان صنایع بهره مند می شوند، در کنار آن زیرساخت های ورزشی البرز نیز روی ریل توسعه قرار گیرد.
کد خبر: ۶۰۷۵۹۷
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۵ 19 May 2018

به گزارش تابناک : البرز  علاوه بر نزدیکی به پایتخت و دسترسی به نقاط مستعد گردشگری؛ همانند جزیره ای روی مدار توسعه از یک سو محصور در صنعت شده و از سویی مستعد ورزش های متعددی  نیز هست؛ این امکان در استانی همانند البرز فراهم است که علاقمندان بتوانند از شنا تا سوارکاری و سایر رشته های ورزشی را تجربه کنند. 

از طرفی،اینکه استان البرز بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ واحد صنعتی و یکصد برند ملی را در خود جای داده است؛ بعنوان واقعیتی از گذشته تا کنون همواره از سوی مسئولان امر مورد اشاره قرار گرفته است؛ اما اینکه چطور باید از این ظرفیت ها بهره مند شد؛ موضوعی بوده که هیچ گاه راهبردی وارد میدان عمل نشده است.                                                                                                                                      پیوند بین صنعت و تولید با حوزه ورزش نیز از آن دست موضوعاتی است که در طول این سالها کمتر در استان البرز به آن پرداخته شده و حتی دست اندرکاران امر ورزش نیز وارد حیطه آن نشده بودند؛ تا اینکه  اخیرا مسئولان ورزشی به سمت صنعت رفته اند تا باب مراودات ورزشی - صنعتی در البرز آغاز شود.

* واحدهای بزرگ صنعتی کشور در البرز فرصت استثنایی برای همه بخش ها است

امیر غفرانی مدیرکل ورزش و جوانان در گفتگو با خبرنگار برنا جزئیات تازه ترین نشست خود با مدیران شرکت های بخش خصوصی،صنعتی و تولیدی را اینگونه تشریح کرد و گفت: وجود بخش ها و واحدهای بزرگ صنعتی کشور در البرز، یک فرصت استثنایی برای توسعه ی استان در همه ی بخش ها است.

*همکاری صنایع از اسپانسری و تبلیغات تا تیم داری

وی با بیان اینکه بدنبال ایجاد  همکاری مشترک بین صنعت و حوزه ورزش هستیم؛ افزود: باید در دو بخش«اسپانسری و تبلیغات» و بخش« ایجاد زیرساختها و اماکن ورزشی و تیم داری» با مشارکت بخش خصوصی وارد عمل شویم.

*معافیت مالیاتی صنایع با مشارکت در توسعه زیرساخت های ورزشی

مدیرکل ورزش و جوانان با عنوان اینکه ورود صنایع به بخش ورزش طبق قانون نیز امتیاز آور برای آنها خواهد بود؛ به مواری که قانون در این زمینه پیش بینی کرده اشاره و خاطرنشان کرد: طبق  ماده 7 احکام مالیاتی قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه کشور، وجوه هزینه هایی که توسط اشخاص حقیقی با حقوقی به منظور احداث، تکمیل و تجهیز فضاها، اماکن و توسعه ورزش همگانی و یا به عنوان کمک به ورزش و جوانان پرداخت می شود، به عنوان هزینه های هزینه های قابل قبول مالیاتی محسوب شود.

وی اضافه کرد: با توجه به این ماده از قانون، بخش تولید و صنعت می تواند در ورزش سرمایه گذاری کرده و از مالیات معاف شود.

* ۱۵۷ هزار ورزشکار و ۴۸ هیئت ورزشی در البرز به کمک صنعت می آیند

مدیرکل ورزش و جوانان با اشاره دیگر صحبت های خود در  دیدار با صنایع، افزود: به وجود 157 هزار ورزشکار سازمان یافته، 170 سازمان مردم نهاد و 48 هیئت ورزشی در البرز ، ظرفیت بالقوه و پتانسیل ورزشی است که می تواند به تقویت بخش صنعت استان کمک شایانی کند.

*فضاهای ورزشی مکان مناسبی برای تبلیغ و معرفی محصولات شرکتها و صنایع

غفرانی افزود: "با توجه به استقبال و علاقمندی مردم به ورزش، فضاهای ورزشی مکان مناسبی برای تبلیغ و معرفی محصولات شرکتها و صنعت است" تصریح کرد: جامعه ی ورزش و جوانان استان البرز حامی کالای ایرانی و تولیدات شرکتها و کارخانجات داخلی است.

 

* حمایت از ورود بخش خصوصی به عرصه ورزش

وی با بیان این که " همکاری ورزش و صنعت، می تواند موجب رونق بیشتر و توسعه ی هر دو بخش شود" تاکید کرد: از حضور بخش خصوصی در ورزش حمایت می کنیم.

غفرانی همه ی جامعه از جمله بخش صنعت را دارای احساس مسئولیت و وظیفه نسبت به جوانان و ورزشکاران دانست و گفت: هر چه به ورزش جوانان بیشتر توجه شود، به همان اندازه از آسیب های اجتماعی کاسته خواهد شد.

* تعامل و مشارکت برد - برد، بین ورزش و صنعت

وی حوزه ورزش را موضوعی فراگیر و فرادستگاهی ارزیابی کرد که به همه ی بخش های جامعه مربوط می شود و افزود: برنامه ریزی و زمینه ها برای حضور بخش های صنعتی در ورزش بصورتی که هر دو طرف بهره مند گردند، فراهم می شود.

با این اوصاف حرکتی جدید در عرصه ورزش استان البرز کلید خورده است که اگر دست اندرکاران امر به صورت جدی و عملیاتی در این زمینه وارد کار شوند،اتفاقات بدیعی را در استان شاهد خواهیم بود که می تواند الگویی برای دیگر استانهای کشور نیز باشد.

اکنون باید منتظر بود و دید چگونه قرار است؛ با همکاری های مشترک بین صنعت و ورزش و ورود  و حضور پر رنگ تر بخش خصوصی، به معادله دوسر سود و برد - برد، صنعت - ورزش و همین طور توسعه سرانه های زیر ساختی در استان البرز  خواهد انجامید.

 

 

 

منبع : برنا 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار