تابناک مرکزی: مدیرعامل نمایشگاه بین المللی سنگ ایران گفت: یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت سنگ ایران در محلات برگزار می‌شود.
کد خبر: ۶۰۰۲۳۳
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۰ 04 May 2018

به گزارش تابناک مرکزی به نقل از تسنیم؛ بهنام نیکفر، با اشاره به برگزاری نمایشگاه بین‌المللی سنگ در شهرستان محلات اظهار داشت: یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت سنگ ایران از تاریخ 17 تا 20 مهرماه امسال در محل دائمی نمایشگاه بین‌المللی سنگ ایران برگزار خواهد شد.

وی افزود: با توجه به نامگذاری سال 97 توسط مقام معظم رهبری، حمایت از کالای ایرانی از مهمترین اولویت‌های نمایشگاه یازدهم است.

نیکفر تصریح کرد: صنعت سنگ ایران با توجه به قدمتی که دارد یک صنعت 100 درصد بومی است و با تکیه بر معادن غنی و سرشار موجود در ایران می‌تواند به عنوان یکی از مهمترین کالاهای صادراتی ایران مطرح باشد.

وی اضافه کرد: مهمترین رویکرد ما در صنعت سنگ ایران رشد و توسعه صادرات است چراکه صادرات بهترین و موثرین راه برای حمایت از کالاهای ایرانی است و ما اگر بتوانیم صادرات سنگ را به چند برابر افزایش دهیم به طور حتم بسیاری از کارخانه‌های سنگ‌بری که در حال حاضر نیمه فعال یا تعطیل هستند به چرخه تولید باز خواهند گشت و تعداد کارگرهای واحدهای تولیدی افزایش خواهد یافت.

مدیرعامل نمایشگاه بین المللی سنگ ایران (محلات، نیم‌ور) با اشاره به ضرورت افزایش صادرات سنگ در کشور گفت: برای افزایش صادرات در نظر داریم تجار و بازرگانان خارجی را به یازدهمین نمایشگاه سنگ ایران دعوت و آنها را از نزدیک با ظرفیت‌های صنعت سنگ ایران آشنا کنیم.

وی بیان کرد: در همین زمینه تبلیغات نمایشگاه در نشریات و مجلات خارجی آغاز شده و معرفی نمایشگاه سنگ ایران در نمایشگاه‌های شیامن چین و ازمیر ترکیه که از مهمترین نمایشگاه‌های موجود است به بهترین شکل ممکن صورت گرفته است.

نیکفر تصریح کرد: طبق روال سال‌های گذشته مسابقه بین‌المللی داستان کوتاه، کارتون، عکس و خطاطی با موضوع سنگ در حال برگزاری است و تاکنون از 30 کشور دنیا آثار بسیار ارزشمندی به این

مسابقه ارسال شده و همچنین آثار بسیار ارزشمندی از هنرمندان ایرانی در این مسابقه حضور دارند و به رقابت می‌پردازند.

وی خاطرنشان کرد: این مسابقه بسترهای لازم برای ارتباط هر چه بیشتر و بهتر هنرمندان با صنعت سنگ ایران را فراهم کرده و تاکنون نتایج بسیار خوبی داشته است.

مدیرعامل نمایشگاه بین المللی سنگ ایران ادامه داد: از هم اکنون تبلیغات برای برگزاری نمایشگاه یازدهم سنگ ایران آغاز شده و تا چند ماه آینده حدودا 20 هزار ایمیل به اقصی نقاط دنیا ارسال خواهد شد و همچنین طبق روال هرسال برای تمامی فعالان صنعت سنگ ایران دعوت نامه ارسال خواهد شد.

وی عنوان کرد: طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته سعی براین است که نمایشگاه یازدهم صنعت سنگ ایران حداقل دو هفته قبل از برگزاری آماده و تمامی عملیات اجرایی و امور مربوط به غرفه‌سازی انجام شده باشد.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار