تابناک مرکزی: مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه روح‌الله استان مرکزی گفت: اگر بخواهیم اشتغال رونق یابد، باید هم مردم و هم مسئولان از خرید کالای ایرانی حمایت کنند .
کد خبر: ۵۹۸۳۰۳
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۷ 29 April 2018

به‌گزارش تابناک مرکزی به نقل از تسنیم، حجت‌الاسلام محمدولی رضوی‌راد با اشاره به پیش رو بودن روز معلم اظهار داشت: روز شهادت شهید مطهری به‌عنوان روز معلم نام‌گذاری شده و تجلیل از معلمان و اساتید جامعه و مربیان باید همواره مورد توجه باشد.

وی افزود: در سپاه هم روز شهادت استاد مطهری را گرامی داشته و برای تجلیل از مربیان و کسانی که در مسائل اعتقادی تلاش می‌کنند، این هفته را هفته عقیدتی-سیاسی نام‌گذاری کرده‌اند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه روح‌الله استان مرکزی تصریح کرد: شهید مطهری از شهدای بزرگ، گرانقدر و از عالمان برجسته، اهل فکر و اندیشه بودند که وجود ایشان قبل از پیروزی انقلاب، در جریان شکل‌گیری و همچنین پیروزی انقلاب اسلامی در مراکز مختلف بسیار موثر بوده است، شهید مطهری به‌عنوان یک متفکر اهل فکر و اندیشه و یک عالم دینی در جامعه نقش بسیار موثری را ایفا می‌کردند.

رضوی‌راد با اشاره به چند ویژگی از شهید مطهری گفت: نخستین ویژگی ایشان اخلاص بوده که این ویژگی سرمایه بزرگی است که در هر فرد باشد می‌تواند در حرکت او تاثیر عمیقی بگذارد، فردی که خلوص نیت داشته باشد، همه کارهایش برای خدا است، انسان هر کاری را که انجام می‌دهد باید خلوص نیت داشته باشد.

وی ادامه داد: دومین  ویژگی این شهید بزرگوار، همراه و هماهنگ بودن گفتار و عمل وی بوده، به هر آنچه می‌گفت عمل می‌کرد که هماهنگی گفتار و عمل در آیات قرآن و احادیث بزرگان هم مورد تاکید است، بنابراین این موضوع نکته‌ای مهم و کلیدی است، به‌ویژه برای مربیان، علما و معلمان که قرار است در حوزه اندیشه تاثیرگذار باشند، هماهنگی رفتار و گفتار در وجودشان بسیار اهمیت داشته و ضروری است، صلاحیت و دقت نظر در مباحث علمی از دیگر ویژگی‌های ایشان بود و در میان منتقدانشان جایگاه ویژه‌ای داشتند، کسانی که به‌دنبال صلاحیت علمی کافی هستند باید آثار شهید مطهری را مطالعه کنند، حضرت امام(ره)  آثار اسلامی شهید مطهری را صد درصد تایید کرده‌اند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه روح‌الله استان مرکزی عنوان کرد: صلاحیت اخلاقی، توازن و فروتنی، شهامت در بیان حق، ولایت‌مداری به معنای واقعی کلمه و علاقه شدید به استاد به‌ویژه امام(ره)  و علامه طباطبایی از دیگر ویژگی‌های ایشان بود.

رضوی‌راد خاطرنشان کرد: شهید مطهری با تحجرگرایی، خشک‌مغزی، مقدس‌نمایی، جمودفکری مخالف بود و مبارزه می‌کرد، کسانی که جمود فکری دارند، قدرت تشخیص ندارند، حق و باطل را نمی‌شناسند و خیلی وقت‌ها در دام باطل می‌افتند و فکر می‌کنند که از حق دفاع می‌کنند، نیاز امروز جامعه این است که نگذارند تحجر شکل بگیرد و جوانان را به انحراف بکشاند و به‌ویژه اصحاب رسانه باید به این موضوع بپردازند و افکار شهید مطهری را به جامعه معرفی کنند، سالگرد شهادت شهید مطهری فرصتی است که افکار آن شهید بزرگوار مطرح شود و معرفی به جوانان باشد، باید اساتید، حوزه‌ای‌ها، معلمان و کسانی که در این شرایط حضورشان موثر واقع می‌شود به آثار شهید مطهری توجه کرده و عمل کنند.

وی با اشاره به 140 مورد برنامه اجرایی که  برای این هفته برنامه‌ریزی شده گفت: از شنبه 12 اردیبهشت‌ماه تا 18 اردیبهشت‌ماه هفته عقیدتی-سیاسی در بسیج است که در طول این هفته نشست بصیرتی با هدف آگاهی‌‌بخشی مسائل سیاسی و عقیدتی برای رابطان حوزه‌های مقاومت، اعضای شورای مقاومت و فرمانده پایگاه بسیج انجام می‌شود.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه روح‌الله استان مرکزی افزود: تجلیل از هادیان، اساتید، بسیج فرهنگیان، معلمان بسیجی، مربیان حلقه صالحین در راس کار است، 12 اردیبهشت‌ماه نواختن زنگ سپاس را داریم، برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب، گلباران مزار شهیدان فرهنگی و بسیجی، تجلیل از برجسته‌ترین پاسدارانی که در کلاس‌ها شرکت داشتند هم از دیگر برنامه‌های این هفته به شمار می‌رود.

رضوی‌راد بیان کرد: تقویت پیام‌رسان داخلی، پیام‌رسان سروش، فراخوان عضویت کانال نسیم معرفت که برای بسیج است در اولویت کار قرار دارد.

وی ادامه داد: فلسفه تشکیل سپاه، اثبات معنویت، تعمیق اعتقادات و باورهای دینی است و  روحیه جهادی هم از این موارد نشات می‌گیرد، شعار امسال هفته عقیدتی-سیاسی هم با عنوان "شهید مطهری نماد هویت ایرانی و اسلامی" انتخاب شده است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه روح‌الله استان مرکزی عنوان کرد: با توجه به شعار امسال که حمایت از تولید کالای ایرانی است اگر بخواهیم مسائل اشتغال رونق یابد، باید هم مردم و هم مسئولان از خرید کالای ایرانی حمایت کنند و به خرید کالای داخلی بپردازند، رسانه‌ها، دانشگاه‌ها، مراکز فرهنگی و مساجد هم باید در این زمینه به فرهنگ‌سازی بپردازند و این اصل مهم را مورد توجه قرار دهند.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار