رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم از ٣۰ درصد کاهش هزینه‌ها در آنتی بیوتیک‌ها و داروهای هزینه بر بخش معاونت غذا و دارو دانشگاه خبر داد.
کد خبر: ۵۹۸۲۶۷
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۰ 29 April 2018


تابناک فارس به نقل از تسنیم:محمد رحمانیان از کاهش 30 درصدی هزینه‌ها در آنتی بیوتیک‌ها و داروهای هزینه‌بر بخش معاونت غذا و دارو دانشگاه خبر داد و اظهار داشت: فرهنگ‌سازی و تعهد مدیران نقش اساسی در کنترل هزینه و مدیریت آن دارد و پیش‌بینی می‌شود در بخش نیروی انسانی و انرژی، دانشگاه علوم پزشکی جهرم کاهش 10 درصدی هزینه را داشته باشد.

وی با توجه به سیاست جدید وزارتخانه مبنی بر اصلاح طرح تحول نظام سلامت در کنترل و مدیریت هزینه‌ها گفت: معاونت غذا و دارو دانشگاه توانسته کاهش ٣0 درصد هزینه در آنتی‌بیوتیک‌ها و داروهای هزینه‌بر داشته باشد که با توجه به این امر ماهانه نزدیک به ٨0 میلیون تومان کاهش هزینه در بخش دارو بوده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم بیان کرد: اکنون تجویز دارو توسط پزشکان متخصص مانند سابق نیست و بر تجویز آنها ناظر(داروساز) وجود دارد و اگر تجویز پزشک بر اساس چارچوب‌های علمی نباشد، داروساز موافقت نمی‌کند.

رحمانیان با بیان اینکه 60 درصد تجویزهای "MRI" خارج از چهارچوب‌های علمی است گفت: تجویزهای نابه جا در بخش خصوصی پر رنگ‌تر است و در خواست بی‌مورد بیمار در اصرار به تجویز داروی بیشتر، عدم اعتماد به نظر پزشک، نفع پزشک و وجود فرهنگ اشتباه در مردم به افزایش هزینه در مصرف دارو دامن می‌زند.

وی با اشاره به کاهش هزینه‌ها در بخش نیروی انسانی گفت: در قسمت نیروی انسانی مشکل اصلی توزیع نامناسب نیروی انسانی است نه کمبود آن و نیروی انسانی کارآمد در جای مناسب خود استفاده نمی‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم عنوان کرد: پیش‌بینی می‌شود با مدیریت در بخش نیروی انسانی، بتوانیم کاهش هزینه تا سقف 50 میلیون تومان در ماه داشته باشیم.

کوه پیما، دبیر طرح تحول سلامت در معاونت درمان دانشگاه با بیان اینکه ٨0 درصد هزینه‌ها در بیمارستان‌ها اتفاق می‌افتد گفت: بیشترین مصرف انرژی در بیمارستان‌ها است و بیمارستان‌های جهرم به طور جدا، ماهانه نزدیک به ٣00 میلیون تومان هزینه در قسمت آب، برق، گاز و تلفن را دارد.

وی تاکید کرد: کاهش 10 درصد هزینه در سه بخش دارو، نیروی انسانی و انرژی از اهداف اصلی ما است و با تعهد مدیران و فرهنگ‌سازی در مردم بتوان هزینه‌ها مناسب و در جای خود استفاده شود.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار