کد خبر: ۵۹۷۷۸۶
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۲:۲۲ 29 April 2018

تابناک / پیشکسوت فوتبال گفت: چه کسی باور می‌کند کی روش تمام وقتش را برای تیم ملی می‌گذارد، او حتی یکی از بازی‌های باشگاهی ما را نمی‌بیند.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان محمد مایلی ‌کهن پیشکسوت فوتبال در گفت‌و‌گو با رادیو تهران درباره بازیکنان فوتبال و انعکاس اتفاقات فوتبالی در فضای مجازی گفت: مسئله اساسی این است که به معنای واقعی باشگاه نداریم و علیرغم اینکه باید به همه کسانی که زحمت می‌کشند خسته نباشید گفت اما فکر می‌کنم یکی از مشکلات عدیده ما قبل از بازیکنان نداشتن مدیر نامناسب است.
مدیران ورزشی ما مدیران هزینه هستند

او ادامه داد: اسم برخی‌ها مدیر است اما در واقع آنها مدیر هزینه هستند. فوتبال در کشور ما فراتر از آن چیزی است که برخی تصور می‌کنند، خیلی‌ها پست‌های مختلفی را تجربه کردند و وقتی به باشگاه‌ها آمدند بعد از یکی دو سال با مشکلات زیاد این نفرات را کنار گذاشتند چون خوب عمل نکردند. وقتی این مشکلات را داریم چطور از یک بازیکن که از فرهنگ‌های مختلف آمده است و آموزشی ندیده انتظار داریم همه مسائل را مدیریت کند.

او درباره حضور پررنگ بازیکنان در فضای مجازی اظهار کرد: فضای مجازی وقت زیادی از بازیکنان می‌گیرد. در این زمینه باید بازنگری شود، بازیکن از پایین ترین سطح جامعه به بالاترین سطح می‌رسد در صورتی که مشکلات مالی شدیدی دارد اما ناگهان پول هنگفت می‌گیرد. لازم است پرداخت پول به بازیکن هم مدیریت شود. در همین ماه‌های اخیر هم چنین اتفاقی برای بازیکنان جوان ما رخ داده است. نه فقط بازیکن بلکه مربی هم چنین شرایطی دارد، وقتی ساختار نامناسب باشد هر شخصی هر طور بخواهد رفتار می‌کند. بزرگترین بازیکنان دنیا وقتی می‌خواهند مصاحبه کنند با حساب و کتاب عمل می‌کنند ولی در فوتبال ما اینگونه نیست، از بازیکنی که مشکلات عدیده خانوادگی و فرهنگی دارد نباید انتظار داشت.

مایلی کهن ادامه داد: من سال 54 به پرسپولیس رفتم. در آن مقطع 10 هزار تومان به من پول دادند که پول زیادی بود. دو بازیکن از انگلستان به تهران آمده بودند که یکی از آنها چندان هم بازیکن خوبی نبود اما آلن ویتل بازیکن خوبی بود. بعد از چند ماه در اتاق مدیر باشگاه متوجه شدم مالک باشگاه مشغول فریاد زدن بر سر یکی از کارمندان است چرا که مقدمات رفتن بازیکن دوم خارجی تیم را فراهم نکرده بود. او می‌گفت من برای یک دقیقه ماندن این بازیکن باید کلی پول پرداخت کنم. آن زمان همه چیز روی اصول بود.ما همین حالا در باشگاه‌هایمان چند مشاور و معاون حقوقی داریم. هر شخصی آمده و رفته کلی بدهی باقی گذاشته است. اما اگر حقوق شما 100 هزار تومان بخواهد افزایش پیدا کند هزار دردسر ایجاد می‌شود. در گذشته همه چیز دست تیم ها بود و چون خود پول خرج می کردند حواسشان به همه چیز بود.
چه کسی باور می کند کی روش تمام وقتش را برای تیم ملی می گذارد؟

سرمربی سابق تیم ملوان بندر انزلی بیان کرد: شما باور دارید که سرمربی تیم ملی تمام وقتش را برای تیم ملی می‌گذارد.سرمربی تیم ملی ما یکی از بازی های باشگاهی ما را نمی‌بیند اما می‌رود بازی جهانبخش و آزمون را ببیند. کی روش چند بار کمپ تیم‌های ملی را دیده است. تا به حال یوآخیم لو را چند بار در مسابقات آلمان دیدید. او حتی برای تماشای بازی اوزیل به انگلیس می‌رود. مگر سرمربی آلمان اوزیل را نمی‌شناسد. وقتی نمی‌توانیم روی سرمربی تیم ملی چنین اشرافی داشته باشیم اصلا به این مسائل جزئی ورود نکنیم بهتر است.
سرمربی تیم ملی فوتبال 4 سال پیش هم لباس آل اشپورت را نپوشید و مشخص شد پول می خواهد

بازیکن سابق تیم ملی درباره حواشی پیرامون لباس تیم ملی در جام جهانی اضافه کرد: مگر این بار اول است که مشکل داریم.4 سال پیش هم با آل اشپورت قرارداد داشتیم اما کی روش لباس آل اشپرت را نپوشید. بعدا مشخص شد پول جداگانه می‌خواست. خودمان هم نمی‌دانیم با خودمان چند چند هستیم.

سرمربی سابق تیم ملی درباره این که اکنون کجاست و چه می کند خاطر نشان کرد: در حال حاضر هیچ کاری نمی کنم. سعی می‌کنم کمتر صحبت کنم چون به سلامت جسمی‌ام ضربه خورده است. وقتی بازی‌های اروپایی را می‌بینم سعی می‌کنم بیشتر زمین‌ها و ورزشگاه‌ها را تماشا کنم و از آن لذت ببرم. متاسفم ما هنوز یک ورزشگاه درست و حسابی نداریم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار