کد خبر: ۵۹۶۹۴۵
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۲:۲۲ 29 April 2018

«صادق درودگر» مدیر بازاریابی سازمان لیگ فوتبال، با بیان اینکه مدیران توانمند ما خانه نشین شده اند،گفت: مدیران ناکارآمد و ناآشنا به قوانین فوتبالی باعث انعقاد قراردادهای کلان و شکایت های فراوان از فوتبال ایران به فدراسیون بین المللی فوتبال (فیفا) شده اند.

درودگر روز چهارشنبه در گفت وگو با ایرنا در خصوص مشکلات فوتبال ایران در بحث قرارداد با بازیکنان و مربیان خارجی، گفت: اگر بخواهم سریعا به سئوال شما پاسخ دهم باید بگویم مدیرانی که در راس باشگاه ها قرار می گیرند، اکثرا شایستگی لازم را ندارند و به همین دلیل هر روز شاهد بروز مشکلات جدی در باشگاه های کشور هستیم.
وی ادامه داد: این مدیران براساس شایستگی انتخاب نمی شوند و بعد از برکناری نیز عملکرد آنها مورد ارزیابی و پیگیری قرار نمی گیرد. یک مدیر باشگاه لیگ برتری باید حداقل به زبان انگلیسی مسلط باشد که متاسفانه اکثر مدیران ما این امتیاز حداکثری را ندارند و حتی قراردادی که از سوی دلالان نوشته می شود را بدون مطالعه و مشورت با کارشناسان حقوقی امضا می کنند.
مدیر بازاریابی سازمان لیگ فوتبال، گفت: جالب است بدانید یکی از باشگاه ها با مربی قرارداد بسته بود و این مربی و دلال او در قرارداد بندی را آورده بودند که اگر حتی 10 درصد از مطالبات او در زمان مشخص پرداخت نشود او می تواند تا پنج برابر آن مبلغ از باشگاه دریافت کند. آیا اسم این خطای بزرگ را می توان اشتباه گذاشت؟ این مساله یا به خاطر عدم آگاهی است یا به خاطر نداشتن دانش کافی در امور فوتبال که البته اینگونه اتفاقات تا امروز لطمات زیادی به فوتبال ما وارد کرده است.
وی افزود: در دوران ریاست فدراسیون «محمد دادکان» وی برای انتخاب سرمربی تیم امید از من خواست مربی را معرفی کنم. در آن زمان با «رنه سیموئز» مربی موفقی که دوبار با جامائیکا به جام جهانی رفته بود، مذاکره کردم که او برای یک سال 980 هزار دلار به ما پیشنهاد داد اما پس از مذاکراتی که داشتیم برای 18 ماه به او 268 هزار دلار پرداخت کردیم و این اتفاق فقط برای آگاهی ما از قوانین مذاکره در فوتبال بود.
درودگر ادامه داد: متاسفانه در فوتبال ایران رقم هایی به مربیان درجه سه داده می شود که با آن می توان مربیان بسیار توانمند تر استخدام کرد. نقش دلالان در پرونده های بین المللی فوتبال بسیار جدی است و حتی برخی از مدیران هم در اتفاقات نادرست نقش دارند.
وی تاکید کرد: امیدوارم دستگاه های نظارتی با این فساد به صورت جدی برخورد کنند و قطعا این اتفاق رخ خواهد داد. باشگاه ها باید از مدیران حقوقی توانمند در فوتبال استفاده کنند تا شاهد برخی مشکلات نباشیم.
مدیرعامل اسبق باشگاه ملوان بندر انزلی، گفت: برای انتخاب مدیران در فوتبال ایران هیچ معیاری وجود ندارد و متاسفانه مدیران توانمند ما خانه نشین شده اند و این به تدریج باعث نابودی فوتبال خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار