تابناک مرکزی: عضو هیات رئیسه کمیسیون آموزش مجلس از وعده مسئولان دولتی برای پرداخت مطالبات فرهنگیان در هفته معلم خبر داد.
کد خبر: ۵۹۵۸۵۵
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۰ 25 April 2018

به گزارش تابناک مرکزی به نقل از خانه ملت، علیرضا سلیمی با اشاره به حجم بالای مطالبات فرهنگیان که شامل حقوق عقب‌افتاده معلمان حق‌التدریسی، پاداش پایان خدمت معلمان بازنشسته، اضافه‌کاری‌های معلمان و سایر مطالبات دیگر فرهنگیان می‌شود، اظهار کرد: در نشست اخیر کمیسیون آموزش و تحقیقات با مسئولان خزانه‌‎داری، سازمان مدیریت و برنامه‎‌ریزی و مسئولان وزارت آموزش و پرورش مجدداً درباره معوقات فرهنگیان بحث شد که مسئولان دولتی وعده‌ای خوش به اعضای کمیسیون دادند.

وی افزود: بر این اساس مسئولان دولتی وعده دادند که با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته قسمت مهمی از معوقات فرهنگیان را در هفته معلم پرداخت خواهند کرد.

عضو هیات رئیسه کمیسیون آموزش مجلس در پاسخ به این سؤال که رقم پرداختی معوقات معلمان چه میزان خواهد بود، گفت: مسئولان دولتی رقمی را اعلام نکردند ولی خزانه‌داری کل کشور و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی قول مساعد برای پرداخت بخش مهمی از مطالبات را دادند. در عین حال رقم کل مطالبات و معوقات فرهنگیان حدود 5 هزار میلیارد تومان است که قطعاً دولت در یک مرحله قادر به پرداخت تمام و کمال این مطالبات نخواهد بود.

سلیمی درباره اینکه این پرداختی‌ها شامل کدام‌یک از معوقات فرهنگیان خواهد شد و چه دسته از فرهنگیان از این پرداختی‌ها منتفع می‌شوند، گفت: مقرر شد اولویت‌بندی برای پرداخت معوقات با وزارت آموزش و پرورش باشد و در این‌باره این وزارتخانه تصمیم‌گیر است.

وی ضمن اظهار تأسف از اینکه برخی پرداخت مطالبات فرهنگی چندین سال است که به تعویق افتاده است، افزود: امیدواریم نمایندگان دولت به وعده‌ای که در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس به نمایندگان ملت دادند پایبند باشند و این معوقات در هفته معلم پرداخت شود.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار