فرماندار شهرستان تفت از بازدید جمعی از خبرنگاران از سایت بارورسازی ابرها در دهستان دهشیر در راستای شفاف‌سازی و پایان دادن به شایعات در این حوزه، خبر داد.
کد خبر: ۵۹۳۳۶۳
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۰ 20 April 2018

محمد محامدی در خصوص بازدید روز گذشته برخی از اصحاب رسانه استان یزد از سایت راداری مرکز ملی بارورسازی ابرها در دهستان دهشیر، گفت: روز گذشته جمعی از خبرنگاران استان یزد در راستای شفاف‌سازی در خصوص سایت راداری نصب‌شده در دهستان دهشیر از توابع شهرستان تفت بازدیدی را از این سایت داشتند تا با مشاهده عینی این سایت در خصوص مباحث مطرح‌شده در این زمینه شفاف‌سازی کنند.

وی افزود: در این بازدید خبرنگاران از نزدیک به غیرفعال بودن این سایت راداری پی بردند و اکنون وظیفه‌دارند در این زمینه مشاهدات خود را به‌عنوان نمایندگان افکار عمومی اطلاع‌رسانی کنند. به دلیل برخی شایعاتی که بخصوص در فضای مجازی مطرح می‌شد این سایت راداری که وظیفه مهمی در انجام عملیات بارورسازی ابرها دارد به‌عنوان عامل کاهش خشک‌سالی و کم‌بارشی استان یزد معرفی‌شده بود.

فرماندار شهرستان تفت تأکید کرد: روز گذشته مسئولین مرکز ملی بارورسازی ابرها در این سایت حضور یافتند و توضیحات کاملی را راجع به این سایت ارائه داده و به ابهامات در این زمینه پایان دادند. این سایت راداری بدون شک می‌تواند نقش مهمی در افزایش بارش رحمت الهی در استان یزد داشته باشد که امیدواریم علی‌رغم غیرفعال بودن این سایت در سالیان گذشته به‌زودی این سایت فعال شود.

این مسئول در پایان تصریح کرد: اکنون باید رسانه‌ها و خبرنگاران با شفاف‌سازی که انجام می‌دهند به شایعاتی که در خصوص این سایت راداری وجود دارد پایان دهند؛ چراکه استمرار این شایعات علاوه بر گمراه کردن افکار عمومی، شرایطی را فراهم می‌کند که نتوانیم از ظرفیت‌های مهم و تأثیرگذار این سایت راداری استفاده کنیم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار