تابناک مرکزی: رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک با بیان اینکه فاز دوم بیمارستان آیت‌الله خواسناری اراک با حضور وزیر بهداشت رسما افتتاح می‌شود گفت: علوم پزشکی استان مرکزی ۲۲۰ میلیارد تومان مطالبه از بیمه‌ها دارد.
کد خبر: ۵۹۱۷۱۶
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۰ 17 April 2018

به گزارش تابناک مرکزی به نقل از تسنیم، حسن طاهراحمدی رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک اظهار داشت: سال گذشته سالی پر از مشکلات و شادی‌ها و غم‌ها در وزارت بهداشت و درمان بود، شادی از این منظور که بیمارستان‌های خوبی در سطح کشور افتتاح شد و اقدامات اساسی در حوزه بهداشت و درمان رخ داد و چند هزار واحد پروژه بهداشتی در کشور به ثمر نشست که سهم ما از این مقدار در سطح استان حدود 100 پروژه بهداشتی بود که به ثمر رسید.

وی افزود: فاز دوم بیمارستان آیت‌الله خوانساری با وجود 100 تخت شروع به کار کرد این در حالی است که به شکل رسمی امسال با حضور وزیر بهداشت و درمان افتتاح می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک تصریح کرد: غم و ناراحتی از این نظر بود که قول‌هایی که در زمینه پرداخت قسمتی از طلب‌های پرسنل داده شد اما متاسفانه نتوانستیم و از این باب شرمنده پزشکان و همکاران خدوم و زحمت‌کش شدیم.

طاهراحمدی بیان کرد: 220 میلیارد تومان طلب ما از بیمه‌ها بوده که حدود 190 میلیارد تومان هم بدهی ما به آنها بوده است وبنا بود که 6 ماه از بیمه‌ها را به ما پرداخت کنند که ما هم بتوانیم 6 ماه پرداختی به پرسنل تا آخر اسفند ماه را داشته باشیم.

وی ادامه داد: وزیر بهداشت هم قول داده بودند که تا شهریور سال گذشته حق و حقوق پرسنل را پرداخت کنیم و تنها 6 ماه از مطالبات باقی بماند که این مسئله در کمتر استانی محقق شد این در حالی است که بدون احتساب فروردین هفت ماه بدهی به پرستاران داریم  اما در مورد پزشکان نتوانستیم این امر را محقق کنیم و 11 ماه به پزشکان بدهی داریم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک عنوان کرد: آخرین بررسی که انجام شد، امروز در حدود 180 میلیارد تومان از بیمه‌ها باز طلب داریم و از 220 میلیارد تومان تنها 30 میلیارد طلب شده است و یقین دارم که در این دو ماه هم بیمه‌های چیزی پرداخت نمی‌کنند و دوباره به همان مبلغ 220 میلیارد تومان و یا بیشتر می‌رسیم.

طاهر احمدی خاطرنشان کرد: امسال هم سالی است که شاید منابع مالی ما نسبت به سال گذشته محدودتر باشد و همه ما به فضل خدا و دولت با تدبیر امید داریم و یقین داریم که گشایش می‌شود اما در حال حاضر وضعیت مناسب نیست و باید در تمام امور صرفه‌جویی در پیش گرفته شود زیرا حتی ریالی صرفه‌جویی کردن هم خدمت به مردم است.

وی اضافه کرد: همه مدیران و معاونان مانند سال‌های گذشته تعامل سال‌های قبل را با یکدیگر داشته باشند و آن را دوچندان کنند، با به سبب گذر این بحران‌های مالی باید دست در دست هم بگذاریم وبا دوستی و همکاری این مشکل را برطرف کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک تصریح کرد: همه بیمارستان‌ها، شبکه‌ها و دانشکده‌ها باید برنامه عملیاتی خود را برای امسال ارائه دهند و این برنامه از ابتدای اردیبهشت ماه تا انتهای سال اجرا شود این در حالی است که عمل کردن بدون هدف نتیجه‌ای ندارد.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار