تابناک مرکزی: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی گفت: سه هنرمند منتخب این استان به برنامه داوری شورای جهانی صنایع دستی 2018 میلادی راه یافتند.
کد خبر: ۵۹۱۷۱۲
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۰ 17 April 2018

به گزارش تابناک مرکزی، سید محمد حسینی در جمع خبرنگاران افزود: این هنرمندان برگزیدگان چهارمین برنامه نشان ملی هستند و هر یک آثار هنری ارزشمندی را در کارنامه خود دارند.

وی اظهار کرد: محمد خورشیدی، مهدی مظفری و داوود خلجی هنرمندان خوش ذوق استان مرکزی هستند که در رشته مشبک فلز موفق به دریافت نشان ملی صنایع دستی شده اند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی گفت: این هنرمندان با راهیابی به داوری مهر اصالت جهانی، در حقیقت کیفیت، دوام، اصالت و هنر صنایع دستی استان را عیان می کنند و از راهی سخن می گویند که غیر از هنر، می تواند به توسعه صادرات نیز ختم شود.

حسینی اظهار کرد: با اعلام دفتر توسعه و ترویج معاونت صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی، آثاری که موفق به اخذ نشان شورای جهانی موسوم به WCC می شوند به مدت 2 سال در ویترین مستقر در ستاد با ذکر نام هنرمند و مشخصات اثر به نمایش گذاشته می شود.

وی با یادآوری اینکه این آثار با مشخصه های خاص انتخاب شده اند، گفت: استفاده از طرح های اصیل ایرانی، کیفیت در ساخت، استفاده از مواد اولیه مرغوب، نوآوری و قیمت مناسب از دلائل راه یابی این آثار به داوری شورای جهانی صنایع دستی به شمار می رود.

تاکنون 10 اثر صنایع دستی استان مرکزی موفق به کسب مهر اصالت جهانی شده و 50 اثر نیز نشان ملی اخذ کرده اند.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار