کد خبر: ۵۸۹۶۴۷
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۰:۳۵ 12 April 2018

۴ تیم لیگ برتری در حال تلاش هستند تا با کسب ۹ امتیاز از ۳ بازی آینده، در لیگ ماندنی شوند و به لیگ یک سقوط نکنند.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، درحالی هفته بیست و هفتم رقابت های لیگ برتر فوتبال ایران به پایان رسید که استقلال تهران در ورزشگاه آزادی موفق شد با نتیجه 4 بر یک از سد شاگردان داود مهابادی بگذرد تا سقوط مشکی پوشان دیار خراسان را به لیگ دسته اول قطعی شود اما همچنان 4 تیم دیگر برای اینکه همسفر مشکی پوشان در لیگ یک نشوند، تلاش می کنند تا با کسب 9 امتیاز از 3 بازی آینده، در لیگ برتر باقی بمانند.

پدیده مشهد، سپیدرود رشت، استقلال خوزستان و نفت تهران که در رتبه های دوازدهم تا پانزدهم جدول لیگ قرار دارند، در سه هفته پایانی این رقابت ها، کار سختی را در پیش دارند و به همین دلیل سازمان لیگ فوتبال ایران، برنامه بازی ها را تغییر داد تا تیم های درحال سقوط، بازی های همزمان برگزار کنند و باید دید چه تیمی همراه با شاگردان مهابادی به لیگ یک ( آزادگان ) سقوط می کند.
*پدیده مشهد:

شاگردان رضا مهاجری در پایان نیم فصل نخست لیگ هفدهم فوتبال ایران با کسب 24 امتیاز در رتبه پنجم جدول لیگ قرار داشتند و جزء مدعیان کسب سهمیه آسیا بودند اما ناگهان به دلیل مطالبات مالی باشگاه پدیده به زوران کنزوویچ، این باشگاه با کسر 6 امتیاز مواجه شد تا امیدهایشان برای حضور در لیگ قهرمانان به یأس تبدیل شود.

پدیده در نیم فصل دوم هم نتوانست به دلیل شرایط بد مالی و روحی، نتایج خوبی بگیرد و درحال سقوط به لیگ دسته اول فوتبال است. مشهدی ها در نیم فصل دوم با کسب 8 امتیاز از 12 بازی در رتبه پانزدهم جدول نیم فصل دوم قرار دارند و در فاصله سه هفته مانده به اتمام رقابت ها در فاصله 2 امتیازی منطقه قرمز جدول قرار داد.

حساس ترین بازی پدیده برای بقا در لیگ برتر مقابل نفت در ورزشگاه تختی تهران برگزار می شود. مشهدی ها در صورت برتری در این بازی از سقوط مرگبار به لیگ دسته اول نجات پیدا می کنند اما شکست برابر شاگردان هومن افاضلی، سرعت سقوط این تیم به لیگ یک را افزایش می دهد.

پدیده به ترتیب در هفته بیست و نهم هم بازی فوق العاده سختی برابر ذوب آهن در ورزشگاه امام رضا(ع) برگزار می کند. آنها در هفته سی ام هم در تبریز به مصاف گسترش فولاد می روند.
*سپیدرود رشت:

عی کریمی پس از پایان هفته هفدهم رقابت های لیگ، جایگزین امیدرضا روانخواه در سپیدرود شد و در پنج بازی خانگی همراه با این تیم میانگین 2 امتیاز را کسب کرد و از همین تعداد دیدار خارج از خانه، تنها یک مساوی برابر پیکان به دست آورد تا رشتی ها با 26 امتیاز در بیم و امید سقوط به لیگ دسته اول یا بقا در بالاترین سطح فوتبال ایران به سر ببرند.

سرخ پوشان گیلانی که در نیم فصل دوم عملکرد بهتری نسبت به دور رفت داشتند با 14 امتیاز در جایگاه نهم جدول دور برگشت قرار گرفته اند و امیدوارند تا با نتیجه گیری در 3 بازی آینده شان برای دومین فصل متوالی جواز حضور در لیگ برتر را به حفظ کنند. سپیدرود تاکنون در بازی های خارج از خانه نیم فصل دوم موفق به گلزنی هم نشده است و باید دید در دیدار با تراکتورسازی این طلسم خواهد شکست یا خیر؟

شاگردان علی کریمی در هفته های بیست و هشتم و بیست و نهم به ترتیب از تراکتورسازی و فولاد میزبانی می کنند و با توجه به اینکه در خانه نسبت به بازی های خارج از خانه نتایج بسیار بهتری کسب می کنند، امیدوار هستند در این 2 دیدار بقای خود در لیگ برتر را قطعی کنند تا در هفته پایانی با خیال راحت در جشن قهرمانی پرسپولیس شرکت کنند.
*استقلال خوزستان:

قهرمان لیگ پانزده فوتبال ایران که در لیگ قهرمانان هم عملکرد خوبی داشت و توانست در نخستین حضورش از مرحله گروهی صعود کند، در 2 فصل اخیر به حدی درگیر مشکلات مالی بوده است که اکنون باید برای ادامه حضورش در لیگ برتر دست و پا بزند و شانس کمی برای بقا دارد.

در دیدار گذشته 2 تیم نماینده خوزستان و گسترش فولاد تبریز، گل دقیقه 89 رضا خالقی فر سبب شد تا آنها به لیگ آزادگان نزدیک تر شوند و ویسی و تیمش که حالا با کسب ۱۲ امتیاز در رتبه دوازدهم جدول نیم فصل دوم و با ۲۶ امتیاز در جایگاه چهاردهم جدول کلی لیگ قرار دارند از شانس بدشان در سه هفته پایانی باید ۳ بازی بسیار سخت برگزار کنند. خوزستانی ها در هفته بیست و هشتم لیگ باید در تهران به مصاف پیکانی بروند که برای کسب سهمیه لیگ قهرمانان نیاز مبرمی به ۳ امتیاز این بازی دارد و تنها بازی خانگی باقی مانده برای استقلال مقابل سپاهان برگزار می شود که این تیم هم مانند میزبانش در تکاپوی بقا در لیگ است. در نهایت بازیکنان ویسی آخرین بازی خود در لیگ را مقابل صنعت نفت در دربی خوزستان برگزار می کنند و طبیعی است شاگردان فراز کمالوند به هیچ وجه دوست ندارند با شکست در این بازی خانگی فصل را به پایان ببرند.
*نفت تهران:

نفت دیگر نامزد سقوط لیگ برتر به دسته پایین تر محسوب می شود. در حالیکه تمام تیم های بالاتر از نفت در جدول لیگ، این هفته مقابل حریفانشان شکست خوردند، این تیم می توانست با به ثمر رساندن گل سوم برابر سایپا بازی سه بر صفر عقب افتاده را ا به تساوی بکشاند و فاصله اش را با آنها به یک امتیاز کاهش دهد اما گل آرمان رمضانی تیر خلاص را بر پیکر نفت وارد کرد تا نفتی های پایتخت نشین امیدهایشان را برای بقا در سه هفته پایانی لیگ جست و جو کنند.

نفت که جدول در نیم فصل دوم با ۱۱ امتیاز سیزدهم است در جدول کلی لیگ هم با ۲۴ امتیاز در رتبه پانزدهم قرار دارد، در هفته های بیست و هشتم و سی ام از پدیده و ذوب آهن میزبانی می کند و در هفته بیست و نهم هم در جم به مصاف پارس جنوبی می رود.
برنامه بازی‌های آینده پدیده، سپیدرود، استقلال خوزستان و نفت:

پدیده مشهد: نفت تهران - مشکی پوشان دیار خراسان - گسترش فولاد تبریز

سپیدرود رشت: تراکتورسازی تبریز - فولاد خوزستان - پرسپولیس تهران

استقلال خوزستان: پیکان تهران - سپاهان اصفهان - صنعت نفت آبادان

نفت تهران: پدیده مشهد - پارس جنوبی جم - ذوب آهن اصفهان

رقابت های لیگ برتر فوتبال ایران، 10 اردیبهشت به پایان می رسد و یک تیم دیگر همراه با مشکی پوشان به لیگ یک ( آزادگان ) سقوط خواهد کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار