تابناک مرکزی: مدیر کل میراث فرهنگی استان مرکزی گفت : اولین هتل سنتی استان در اراک ساخته می‌شود .
کد خبر: ۵۸۸۹۵۶
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۶ 10 April 2018

به گزارش تابناک مرکزی بر اساس اعلام صداوسیما؛ مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گفت : این هتل با سرمایه گذاری تقریبی 45 میلیارد ریال در خیابان حصار اراک ، از اصلی ترین شاه راههای بافت تاریخی شهر ساخته می شود تا رویکرد و نگاهی نوین به بومی سازی گردشگری در استان را شاهد باشیم.

سید محمد حسینی افزود : این هتل با 13 اتاق ، دو رستوران ، لابی و دیگر امکانات مورد نیاز ساخت و زمینه اشتغال آفرینی مستقیم و غیر مستقیم بیش از 40 نفر را فراهم می کند.

وی اضافه کرد : بافت تاریخی شهر اراک با نگینی به نام بازار آراسته شده که پتانسیل بسیار زیادی در حوزه گردشگری دارد و می تواند برای هر گردشگر داخلی و خارجی ، یک جاذبه منحصر بفرد باشد.

حسینی افزود : بنای این هتل که در حال حاضر به صورت مشارکتی توسط اداره کل و سرمایه گذار بخش خصوصی در حال مرمت است در گذشته یکی از منازل مسکونی شاخص بوده که پس از پایان مرمت ، توسط بخش خصوصی به هتلی زیبا و مجهز تبدیل می شود.

این بنا با 500 مترمربع زیر بنا و 748 متر مربع بنا در حال حاضر در مرحله مرمت اساسی قرار دارد.

مدیر کل میراث فرهنگی و گردشگری با اشاره به بومی سازی گردشگری افزود : اکنون شاهد آن هستیم که گردشگران داخلی و خارجی تمایل بسیار زیادی به تجربه زندگی و تفریح در جوامع بومی دارند از این رو گام دولت در این جهت استوار است و اقامتگاه های بوم گردی را با حمایت ویژه ای توسعه بخشیده و ساخت هتل سنتی نیز قطعا  موجب رونق گردشگری خواهد شد.

بومی سازی گردشگری هیچ گونه منافاتی با توسعه و علم گردشگری روز ندارد و قطعا در راستای آن نیز هست چرا که گردشگران در تمام کشورهای دنیا می توانند از لوکس ترین و مدرن ترین هتل ها و مجتمع های گردشگری استفاده کنند اما هر کشوری که بتواند شاخصه های منحصر بفرد خود را در این بازار گردشگری برجسته سازی کند می تواند بیشترین سودآوری را برای خود حاصل کند.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار