استاندار مركزی:
تابناک مرکزی: استاندار مرکزی در جریان بازدید از رسانه های استان، گفت: توسعه این استان نیازمند جریان سازی خبری پویا و همراهی تمامی بخش ها و امکانات در راستای محرک های رشد دهنده است.
کد خبر: ۵۸۷۹۳۸
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۰ 09 April 2018

به گزارش تابناک مرکزی؛ استاندار مرکزی در جریان بازدید از رسانه های استان، با اشاره به نامگذاری امسال با عنوان حمایت از کالای ایرانی، اظهار کرد: نامگذاری های صورت گرفته از سوی مقام معظم رهبری در سال های اخیر در راستای تقویت اقتصاد و اشتغال کشور بوده است، با حمایت از کالای ایرانی می توانیم در جهت رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال گام های اساسی برداریم.

استاندار مرکزی با بیان اینکه ارتقا و بهبود کیفیت در تولید امری است که باید مورد توجه قرار گیرد، افزود: تولیدکنندگان داخلی باید با افزایش کیفیت محصولاتشان اعتماد مردم را برای خرید کالای ایرانی جلب کنند چرا که افزایش اعتماد مردم نسبت به کالای ایرانی می تواند در جهت ایجاد اشتغال پایدار نقش موثری ایفا نماید.

آقازاده بیان کرد: استان مرکزی در حوزه صنعت سومین و در حوزه کشاورزی دهمین استان برتر کشور است لذا باید کیفی سازی تولیدات صنعتی و محصولات کشاورزی در این استان با جدیت دنبال شود .

استاندار مرکزی نوسازی ناوگان فرسوده سنگین و بازآفرینی بافت های فرسوده را رویکرد دولت  دانست و گفت: با این اقدام ضمن تجهیز و نوسازی ناوگان فرسوده سنگین و بازآفرینی بافت های فرسوده در رونق واحدهای تولیدی  و ایجاد اشتغال نیز اقدامات موثری انجام می شود.

وی درخصوص صنایع استان نیز اظهار کرد: در صنایع دولتی بزرگ استان به جز شرکت هپکو شرایط بحرانی نداریم و درخصوص هپکو نیز با  اعتمادسازی و اقدامات و پیگیری هایی که در سطح ملی انجام و حساسیت هایی که  ایجاد شد در پایان سال 96  نسبت به ابتدای سال شرایط بحرانی کمتری را شاهد بودیم و کارگران نیز به این نتیجه رسیدند که مدیریت ارشد استان در رفع مشکلات هپکو اهتمام جدی دارد.

استاندار مرکزی ادامه داد: در خصوص این شرکت نتوانستیم به هدف خود در احیای تولید دست یابیم ولی در ماه های پایانی سال 96 این شرکت تولیداتی داشت و بخشهایی از این شرکت فعال بود و سعی شد حقوق کارگران این شرکت با دو ماه تاخیر به آنها پرداخت شود.

آقازاده گفت: مشکلات شرکت هپکو پیچیده است و حل برخی از این مشکلات در عهده استان نیست ولی تلاش برای احیای این شرکت از اولویت های استان در سال 97 است.

وی ادامه داد: حمایت از بخش خصوصی که با مشکلات بیشتری روبرو هستند از برنامه های سالجاری استانداری است و در سال 96 نیز برای حل مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی استان اقدامات بسیاری انجام شد.

آقازاده با اشاره به اولویت های مهم استان در سال 97 گفت: تلاش برای تحقق شعار سال، استمرار اقدامات اقتصادی استان در سال 97، ایجاد اشتغال  و بکارگیری از ظرفیت جوانان در تمام عرصه ها، نگاه ویژه به جایگاه بانوان و استفاده از بانوان توانمند در پست های مدیریتی و در راس همه تلاش برای رفع مشکلات اقتصادی و  ارتقای کیفیت تولیدات استان در بخش  صنعت و کشاورزی اولویت های استان در سال جاری است.

استاندار مرکزی ابراز کرد: پروژه راه آهن قم- اراک که در اواخر سال 96 به نتیجه رسید، احداث آزاد راه 120 کیلومتری در استان، اصلاح معابر و رفع نواقص جاده ها و  راه اندازی فاز یک بیمارستان ولیعصر (عج)  از برنامه های مهم استان در سال 97 است.

وی درخصوص پروژه 55 متری اراک نیز گفت:  کارگروهی با مسئولیت معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری با حضور شهردار و شورای شهر اراک ، نمایندگانی از مردم و ... تشکیل شده است و آنچه مهم است تعیین تکلیف اجرای این پروژه است.

وی ادامه داد: تا پایان خرداد ماه اگر نتوانستیم به نتایجی دست یابیم پایان این پروژه و خاتمه کار را اعلام خواهیم کرد و اگر توانستیم به نتایجی دست یابیم که رضایت مردم را در پی داشته باشد و فرمولی کاملا اجرایی و عملیاتی در این زمینه داشته باشیم با همه سختی ها، این پروژه را اجرایی خواهیم کرد.

استاندار مرکزی گفت: اجرای این پروژه می تواند برای شهر اراک با قدمت حدود 200 سال بعنوان یک المان شهری که بیانگر  ماهیت، قدمت و شناسنامه این شهر است تبدیل شود و  استفاده از معماری مناسب در احداث آن باید مورد توجه قرار گیرد.

آقازاده درخصوص خصوصی سازی شرکت پالایش نفت امام خمینی (ره)شازند نیز گفت: این واگذاری طبق اصل 44 امری قانونی است و همه موظف به اجرای مر قانون هستیم  آنچه باید در مورد واگذاری ها مورد توجه قرار گیرد سپردن صنایع به گروهی است که اهلیت دارد و در مقابل عملکرد خود پاسخگو است لذا از نظر ما  باید به این موضوع توجه شود چرا که در  واگذاری هایی که در طول 12 سال گذشته انجام شد صنایعی که در اوج سود دهی واگذار شدند بعد از مدتی با آسیب های جدی مواجه گشتند.

استاندار مرکزی در بخش دیگری از سخنانش حمایت و تعامل با رسانه را تکلیف مهم مدیران استان دانست و گفت: در شورای اداری استان نیز این مهم مورد تاکید قرار گرفت البته این تعامل باید دوسویه باشد،  ما از انتقاد سازنده از هر رسانه با هر گرایشی  استقبال می کنیم.

 وی گفت: امسال مصادف با چهلمین بهار پیروزی انقلاب اسلامی است و امید می رود در استان مرکزی با تقویت همگرایی، اتحاد، سختکوشی و برنامه محوری یکی از بهترین سال های انقلاب رقم بخورد.

استاندار مرکزی اظهار کرد: انتظار است که حوزه رسانه ای استان مرکزی در سال جاری صدای رسای بخش های مختلف جامعه باشند و محورهای توسعه استان با مشارکت هدفمند رسانه ها و در سایه همراهی مردم و تضارب آرا تقویت و تثبیت شود.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار