استاندار مركزی:
تابناک مرکزی: استاندار مرکزی گفت: قطار برقی اراک - قم با اعتباری حدود 40 هزار میلیارد ریال به طور رسمی در لیست پروژه های عمرانی کشور قرار گرفت و اعتبار آن در پیوست بودجه مصوب سال 97 کشور قرار گرفته است.
کد خبر: ۵۸۶۵۷۱
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۰ 06 April 2018

به گزارش تابناک مرکزی، استاندار مرکزی در نشست شورای اداری استان در سال جاری، گفت: قطار سریع السیر اراک - قم یکی از طرح هایی است که از 10 سال گذشته در این استان مطرح بوده که با تلاش های ویژه و در سایه همدلی و هماهنگی، اعتبار 40هزار میلیارد ریالی آن در پیوست بودجه ابلاغی سال 97 کشور قرار گرفت.

آقازاده اظهار کرد: امروز وحدت، هماهنگی و انسجام خوبی بین دستگاه های دولتی، روحانیت معزز و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی حاکم است که می توان گفت این شرایط در کشور بی نظیر است.

وی با اشاره به اینکه همه مدیران و مسئولان استان مکلف هستند از این شرایط حاکم بر استان استفاده بهینه نمایند، افزود: در سایه این هماهنگی  و همراهی ها پروژه ای که  حدود ده سال استان بدنبال اجرای آن بود در  چند ماه گذشته به نتیجه رسید.

استاندار مرکزی بیان کرد: با رهنمودها و تلاش های نماینده ولی فقیه در استان و نمایندگان مردم  اراک، خنداب و کمیجان  و  همچنین  نماینده  مردم تفرش، آشتیان و فراهان به دلیل حضور در کمیسیون برنامه و بودجه مجلس  و تلاش های دیگر مسئولان پروژه  قطار برقی قم - اراک در  پیوست بودجه ابلاغی از طرف مجلس شورای اسلامی  به دولت آمد و رسماً جزو پروژه های عمرانی کشور قرار گرفت.

وی ادامه داد: رئیس جمهور شخصاً دستور مستقیم برای اجرای این پروژه را دادند و با پیگیری های مدیریت ارشد استان در قالب یک کار گروهی این کار بزرگ در استان به نتیجه رسید.

آقازاده با بیان اینکه به رغم همه مشکلات با اتحاد، همدلی و انسجام نیروهای داخلی کشور با هر نوع گرایشی می توان به بزرگترین مشکلات کشور غلبه کرد، گفت: امسال در چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی قرار داریم و باید در کشور و استان مرکزی به نحوی عمل کنیم که سالی متفاوت و بی نظیر نسبت به سال های گذشته را شاهد باشیم.

استاندار مرکزی با اشاره به نامگذاری امسال با عنوان حمایت از کالای ایرانی، گفت: استان مرکزی در تولید محصولات صنعتی و کشاورزی جزء 5 استان برتر کشور  است لذا در جهت تحقق شعارسال نقش مهمی بر عهده دارد و باید در این راستا  گام های اساسی برداشته شود در غیر این صورت فرصت ها را از دست داده ایم.

وی ادامه داد: با برنامه ریزی و سیاست هایی که اعمال می شود باید از خام فروشی محصولات جلوگیری و محصولات را با ارزش افزوده بالا به بازار عرضه کرد.

آقازاده بیان کرد: وقتی سال حمایت از کالای ایرانی است باید در کنارش به صرفه جویی ملی نیز توجه کرد چرا که با وجود بحران کمبود آب و با قیمت بنزین 10 هزار ریالی و گازوئیل سه هزار ریالی نمی توان به موفقیت و رشد 5 درصدی دست یافت.

استاندار مرکزی با تاکید بر اینکه دستگاه های اجرایی استان باید صرفه جویی در مصرف آب ، برق و گاز را سرلوحه خود قرار دهند، گفت: ادارات و دستگاه های دولتی باید در زمینه صرفه جویی حامل های انرژی اقدامات اساسی را به انجام برسانند تا مردم  ببینند و اطمینان حاصل کنند که مسئولان در جهت صرفه جویی ملی مصمم هستند و تلاش می کنند.

آقازاده با تاکید بر اینکه  دستگاه ها از ابتدای سال 97 باید هزینه های جاری مربوط به مصرف آب و برق و گاز و تلفن را به صورت ماهانه پرداخت نمایند، ابراز کرد: اگر دستگاهی هر سه ما یکبار نتوانست هزینه های مربوط به آب و برق و گاز خود را پرداخت نماید  باید با خطر قطع خدمات در دستگاه خود کنار بیاید.

وی با اشاره به بدهی حدود هزار میلیارد تومانی تعدادی از  دستگاه های دولتی به دستگاه های خدمات رسان ، گفت: در این راستا دستگاه های اجرایی می بایست نسبت به پرداخت معوقات خود نیز اقدام نمایند.

استاندار مرکزی ابراز کرد: اتمام پروژه های نیمه تمام از اولویت های مهم دستگاه های اجرایی است و فقط در صورت لزوم و با هماهنگی استانداری نسبت به آغاز عملیات اجرایی پروژه جدید اقدام می شود.

استاندار مرکزی با اشاره به کاهش 60 درصدی بارندگی در استان نسبت به سال گذشته، گفت: استان مرکزی جزء 5 استان بحرانی کشور در زمینه آب است و  به لحاظ مصرف آب در تابستان امسال با شرایط بحرانی روبروست لذا  مردم و کشاورزان باید باید با درک این موضوع در جهت صرفه جویی در مصرف آب تلاش کنند.

 وی ادامه داد :جهاد کشاورزی استان باید از هم اکنون که زمان  آغاز کشت بهاره است برای تولیدات با مصرف آب زیاد برنامه ریزی و کار کارشناسی نماید.

آقازاده با تاکید بر برگزاری منظم جلسات کمیته بحران آب استان، گفت:  فرمانداران در شهرستان ها هم باید هر دو هفته یکبار نسبت به برگزاری جلسات این کمیته اقدام نمایند و تلاش کنند تا بحران کمبود آب را بخوبی مدیریت نمایند.در این راستا مردم هم باید همکاری لازم را داشته باشند و برای یک دوره بلند مدت برنامه ریزی های لازم انجام شود.

استاندار مرکزی با  اشاره به اینکه  قیمت حامل های انرژی در ایران نسبت به سایر کشورها در کمترین میزان است، گفت: اگر تا دو سال آینده منابع تولید ثروت و در آمد در کشور همین گونه باشد باید هر چه درآمد داریم صرف هزینه های جاری کنیم و بعد از دو سال برای پرداخت  این هزینه ها نیز با مشکل روبرو خواهیم شد لذا اصلاح قیمت حامل های انرژی باید مورد توجه قرار گیرد.

آقازاده گفت: از 29 اسفند ماه 96 مردم ایران روزی 116 میلیون لیتر بنزین مصرف کردند که  فرسودگی ناوگان  حمل و نقل، ارزان بودن قیمت  بنزین و قاچاق سوخت را می توان از عوامل موثر در آن دانست.

استاندار مرکزی  با اشاره به اینکه درروزهای پایانی سال 96 در زمینه جذب درآمدها و تخصیص ها کار خیلی  بزرگی در استان انجام شد، گفت:  در سال 96 سهم ما از درآمد استان برای کل کشور  3 هزار و 333 میلیارد تومان بود  که  در یک ماه آخر سال 75 درصد این میزان تحقق یافته بود.

وی افزود: در روزهای آخر سال  با اهتمام و پیگیری های مجدانه ۹۴ درصد سهم در آمد استان در بودجه سال ۹۶  با مبلغ ۳هزارو ۱۰۶میلیارد تومان محقق شد ، هزینه های جاری و سایر نیز به صورت تقریباً صد درصد تخصیص شد و  توانستیم بخشی از دیون سالهای قبل را نیز پرداخت کنیم که باید از مدیران ذی ربط در این زمینه تشکر و قدردانی نمایم.

استاندار مرکزی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه ستاد خدمات سفر استان با وجود مشکلات بسیاری که وجود داشت، طبق آمار و شواهد یکی از موفق‌ترین سال‌های خود را پشت سر گذاشت، عنوان کرد: در اراک به عنوان مرکز استان مرکزی شاهد تحولات خوبی از سوی شهرداری بودیم، همچنین آموزش و پرورش در امر اسکان فرهنگیان و مسافران عملکرد خوبی بر جای گذاشت.

وی با بیان اینکه جهاد کشاورزی و سازمان صنعت، معدن و تجارت در بحث تنظیم بازار شب عید، تعیین قیمت مناسب و کیفیت مناسب اقلام اقدامات قابل قبولی به انجام رساندند، گفت: در کنار کلیه دستگا‌ه‌های مرتبط با ستاد خدمات سفر مراکز درمانی و پزشکی نیز با استقرار کادر درمانی کشیک مجرب خدمات موثر و مناسبی ارائه کردند.

استاندار مرکزی با اشاره به عملکرد مناسب رسانه‌ها در ارائه توصیه‌ها و تذکرات تصریح کرد: کاهش یک سومی تلفات حوادث رانندگی حاصل هماهنگی عملکردهاست و در این راستا در کنار تلاش‌های مجموعه‌های دولتی بخش‌های غیردولتی و شهروندان نیز عملکرد نسبتا خوبی از خود به جای گذاشتند.

وی با تقدیر از اقدامات موثر انجام شده توسط اداره کل راهداری استان مرکزی افزود: هماهنگی ایجاد شده در استان و عملکرد منسجم دستگاه‌های اجرایی منجر به تحقق این میزان کاهش حوادث و تلفات شده است.

آقازاده بیان کرد: رسانه های استان مرکزی نیز در ایام نوروز تلاش ویژه ای در انعکاس اخبار و مطالب مورد نیاز مردم داشتند و همه دستگاه های اجرایی در سال 97 مکلف به همکاری با اصحاب رسانه هستند.

وی افزود: مدیران باید نقد پذیر باشند اما انتظار است رسانه ها نیز نقدهای منصفانه و دور از اختلاف های شخصی داشته باشد.

استاندار مرکزی ادامه داد: برنامه ملاقات مدیران دستگاه های اجرایی استان مرکزی با مردم باید هر هفته برگزار شود و این مهم باید از سوی بازرسان مربوطه رصد و دنبال شود.

آقازاده اظهار کرد: مدیران دستگاه های اجرایی استان مرکزی باید هر هفته یک سفر نیز به شهرستان ها داشته باشند و فرمانداران مکلفند گزارش کار مدیران را ارسال کنند.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار