فعال فرهنگی استان مرکزی در کانال تلگرامی خود خبر داد:
تابناک مرکزی: اعضای شورای شهر اراک در اقدامی غیرقانونی در مصوبه داخل سازمانی مبلغ سه میلیون تومان برای خود عیدی در نظر گرفته‌اند.
کد خبر: ۵۸۵۵۹۵
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۵ 03 April 2018

به گزارش تابناک مرکزی به نقل از فرهیختگان؛ عبدالرحیم علیپور، فعال فرهنگی می‌گوید: «صدها کار خلاف قانون و باز هم سکوت مدیران ارشد استان مرکزی! تا کی می‌خواهید در برابر ناعدالتی سکوت کنید؟ در کدام کلانشهر دیده‌اید که شورای شهر درحالی که فقط حدود 6 ماه عضو شورا بوده‌اند، برخلاف قانون و بدون اطلاع کمیسیون تطبیق در فرمانداری و بدون اخذ مجوز از شورای شهرستان، خودشان به خودشان عیدی بدهند؟ آن هم عیدی با مبلغ سه میلیون تومان! درحالی که عیدی کارکنان دولت کمتر از 900 هزارتومان هست.»

علیپور با اشاره به انتشار این خبر در کانال تلگرامی خود گفت: «زمانی‌که این خبر را در کانال تلگرامی خود منتشر کردم، بعد از گذشت 24 ساعت یکی از اعضای شورای شهر با بنده تماس گرفت و گفت: «ما از دست شما ناراحت هستیم، چرا می‌گویید ما نفری سه میلیون تومان عیدی گرفتیم؟ اعضای شورای شهر اراک نفری دو میلیون و 500 هزار تومان عیدی گرفته‌اند!» به او گفتم که بالاخره این عیدی را گرفتید و مبلغ 500 هزار تومان تفاوتی در این بی‌قانونی ایجاد نمی‌کند.

وی ادامه داد: «روز بعد یکی دیگر از اعضای شورای شهر با بنده تماس گرفت و گفت که شما شیعه امام علی (ع) هستید و نباید تهمت بزنید، ما اصلا عیدی دریافت نکردیم!»

این فعال فرهنگی تاکید کرد: «چرا استاندار مرکزی و نمایندگان مجلس از این حوزه و از این تخلف حمایت غیرقانونی می‌کنند و صدای اعتراض محرومان را نمی‌شنوند؟ چرا به هرز رفتن بودجه‌های کلانشهرها دامن می‌زنید؟ چرا جلوی تخلفات آشکار را نمی‌گیرید؟ چرا در مقابل تضییع حقوق مردم سکوت می‌کنید؟ در حالی که شهردار کلانشهر و شورای آن کلانشهر، تعداد زیادی مشاور رسانه‌ای و حقوق‌بگیر دارند، چرا هیچ عکس‌العملی برای اصلاح امور نشان نمی‌دهید؟»

وی با اشاره به وظیفه کاری مشاوران شهردار و اعضای شورای شهر گفت: «این مشاوران که مقامات مسئول هم وجود آنها را غیرقانونی معرفی کرده‌اند و صد البته در محل کار خود هم نیستند، منتظرند تا شهردار یا یکی از اعضای شورا، اقدام دست چندمی را انجام دهد، بلافاصله تعداد زیادی عکس بگیرند و در تمام کانال‌ها و گروه‌های مجازی منتشر کنند و امر را بر مخاطبان مشتبه سازند.»

علیپور خاطرنشان کرد: «جنابان، همه شما اهل فضل هستید، بودجه شهرداری که محقق نشده و شورا بالاتر از حق قانونی خود هزینه کرده و هم‌اکنون هم بدهکار است. از طرفی، شهردار بخشنده تا دیروز عیدی 60 نفر از بازنشستگان شهرداری را که همه عیدی آنها به 50 میلیون تومان هم نمی‌رسد، پرداخت نکرده است. اگر آقای شهردار، حدود 300 میلیون تومان مازاد بر قانون به شورا پرداخت نمی‌کرد، به راحتی عیدی این مظلومان قابل‌پرداخت بود. با این بی‌تفاوتی شما، آیا مشاوران همیشه‌غایب، نباید بابت این مبالغ دریافتی کاملا غیرقانونی، علیه کسانی که حرف حقی را در حوزه مدیریت شهری بیان می‌کنند، بشورند؟»

وی در پایان تاکید کرد: «انتظار می‌رود هیات نظارت استان، عدم احساس مسئولیت برخی نمایندگان مجلس را رصد کرده و در زمان مناسب با آنها برخورد کند.»

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار