تابناک مرکزی: عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: یارانه معلولین ذهنی که توان دفاع از خود را ندارند، 6 ماه عقب افتاده است، ولی اگر حقوق نمایندگان مجلس و وزرا یک روز عقب بیفتد، فریادشان بلند می‌شود!
کد خبر: ۵۸۵۵۷۷
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۹ 03 April 2018

به گزارش تابناک مرکزی به نقل از فارس؛ حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی اظهار کرد: 10 درصد جمعیت کشور را جامعه معلولین تشکیل می‌دهد و باید 10 درصد امکانات کشور در اختیار این عزیزان قرار بگیرد.

وی تصریح کرد: در سال گذشته بیش از 40 هزار نفر در تصادفات رانندگی مصدوم شده‌اند که بخشی از این افراد دچار معلولیت شده‌اند.

نماینده مردم دلیجان و محلات در مجلس با بیان اینکه بخشی از این مشکلات به تولیدات ماشین‌های داخلی بر می‌گردد و باید دولت جلوی تولید ماشین‌های بی‌کیفیت را بگیرد یا کیفیت ماشین‌های ساخت داخل را افزایش دهد، خاطرنشان کرد: برخی جاده‌های کشور غیر ایمن هستند و باید برای ایمن سازی جاده‌ها اقدام شود، در واقع بخشی از مشکلات معلولین به دلیل این مسائل اتفاق افتاده است.

سلیمی با تاکید بر اینکه باید دست به دست هم بدهیم و سهم جامعه معلولین کشور را از امکانات عمومی کشور بگیریم، افزود: امسال باید در بحث شعار سال که حمایت از کالای ایرانی است، از منابع انسانی خود نیز حمایت جدی کنیم.

وی گفت: در مجلس قانون سه درصد اشتغال جامعه معلولین کشور تصویب شده ولی وزیر به این امر اعتقادی ندارد، الزامات قانونی باید اجرا شده و مصوبات مجلس توسط دولت اجرایی شود، طبق نظر امام راحل عمل به قانون، عمل به شرع است و باید دولت به قانون مجلس تن دهد.

نماینده مردم دلیجان و محلات در مجلس با بیان اینکه با توجه به تصویب قانون جامع حمایت از معلولین در مجلس، امید است در سال جاری گشایشی حاصل شده و دولت این قانون را به صورت کامل اجرا کند، بیان داشت: یارانه معلولین ذهنی که توان دفاع از خود را ندارند، 6 ماه عقب افتاده است، ولی اگر حقوق نمایندگان مجلس و وزرا یک روز عقب بیفتد، فریادشان بلند می‌شود!

سلیمی بیان داشت: برخی مراکز نگهداری معلولین کشور مانند زندان است و در قانون این موضوع دیده شده که باید در حد استانداردهای بین‌المللی ارتقا داده شود.

وی با بیان اینکه مراکز نگهداری باید از حالت کمپ اسرا خارج شود و به مرکز نگهداری واقعی بدل شود، اظهار داشت: وجود پزشک، امکانات ورزشی و آبدرمانی برای این مراکز لازم است.

نماینده مردم دلیجان و محلات در مجلس خاطرنشان کرد: مجوز اردوگاه بهزیستی محلات چندین سال قبل گرفته شده و در سال جاری تلاش شود تا بحث تغییر کاربری آن انجام و کار اجرایی آن نهایی شود.

سلیمی افزود: وزیر کار، رفاه و تامین اجتماعی برای این اردوگاه 13 میلیارد ریال اختصاص داد، ولی استاندار سهم خود را در اردوگاه بهزیستی محلات پرداخت نکرد.

وی گفت: استان مرکزی در بسیاری موارد خودزنی و بسیار بسته عمل می‌کند، این موضوع باید توسط مسئولین استان در سال جاری رفع شود.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار