تابناک مرکزی: رئیس پلیس فتا استان مرکزی از دستگیری فردی خبر داد که با هدف تسویه حساب شخصی در فضای مجازی با انتشار مطالب کذب باعث هتک حیثیت افراد شده بود.
کد خبر: ۵۸۴۳۷۱
تاریخ انتشار: ۰۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۶ 29 March 2018

به گزارش تابناک مرکزی، سرگرد احسان آنقی در تشريح جزئيات اين خبر اظهار کرد: در پي دریافت شکايتی از یکی از شهروندان اراکی مبني بر تهدید و ایجاد مزاحمت براي وی با انتشار مطالب خلاف واقع و کذب در یکی از  شبکه‌های اجتماعی پرمخاطب، موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا استان قرار گرفت.

وي ادامه داد: در تحقیقات پلیس، متهم که به‌ صورت ناشناس و در قالب ارسال پیام در یکی از شبکه‌های اجتماعی اقدام به ایجاد مزاحمت برای شاکی می‌کرد، شناسایی و به پلیس فتا احضار شد.

این مقام ارشد انتظامی خاطرنشان کرد: متهم در بازجویی‌های اولیه منکر انجام هرگونه عمل مجرمانه‌ای شد ولی با مشاهده مستندات پلیس چاره‌ای جز اعتراف ندید و به بزه انتسابی اعتراف کرد.

رئیس پلیس فتا استان مرکزی یادآور شد: در تحقيق از متهم، وي انگیزه خود از انجام این عمل مجرمانه اختلاف حساب مالی با شاکی و تسویه‌حساب شخصی عنوان کرد.

آنقی افزود: متهم پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به دستگاه قضائی تحویل داده شد.

وی از شهروندان خواست: در صورت استفاده از شبکه‌های اجتماعی از درج هرگونه مطلبی علیه سازمان‌ها یا اشخاص حقیقی و حقوقی در فضای مجازی خودداری کرده و در صورت مشاهده این‌گونه مطالب از کپی‌برداری و نشر آن در سایر گروه‌ها و شبکه‌های اجتماعی خودداری کنند.

رئیس پلیس فتا استان مرکزی در پایان گفت: هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir بخش مرکز فوریت‌های سايبری، لينک ثبت گزارش‌های مردمي با ما در ميان بگذارند.

انتهایس پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار