به گزارش تابناک قزوین به نقل از ایلناقزوین
سخنگوی هیات رییسه مجلس با بیان اینکه بعضی ارکان دولت ساز ناکوک می‌زنند، بر لزوم هماهنگی تیم اقتصادی دولت برای رفع مشکلات کشور تاکید کرد و گفت: اگر قرار است اقتصاد رونق بگیرد، باید جوانان ما از این معضل بیکاری خلاص شوند.
کد خبر: ۵۸۴۲۲۳
تاریخ انتشار: ۰۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۱ 29 March 2018

نعمتی در گفت‌وگو با ایلنا:
بخشی از مشکل حضور زنان در ورزشگاه‌ها حل شده/فیلتر تلگرام موضوعی نیست که بتوان برخلاف مسیر شنا کرد/بعضی ارکان دولت ساز ناکوک می‌زنند
سخنگوی هیات رییسه مجلس با بیان اینکه بعضی ارکان دولت ساز ناکوک می‌زنند، بر لزوم هماهنگی تیم‌ اقتصادی دولت برای رفع مشکلات کشور تاکید کرد و گفت: اگر قرار است اقتصاد رونق بگیرد، باید جوانان ما از این معضل بیکاری خلاص شوند.

بهروز نعمتی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی ایلنا، با اشاره به اقدامات صورت گرفته ازسوی دولت و مجلس در سال ۹۶ به تشریح برخی مشکلات اساسی کشور در این مدت پرداخت و گفت: به نظر می‌رسد در تحلیل و ارزیابی وضعیت سیاسی، اجتماعی و اقتصادی کشور در یک سال اخیر باید به چند نکته توجه داشته باشیم. اولاً باتوجه به مشکلاتی که در کشور وجود دارد، به نظر می‌رسد متاسفانه هماهنگی لازم بین تیم اقتصادی دولت وجود ندارد و یکی از نقاط ضعف دولت همین عدم هماهنگی تیم اقتصادی دولت است.

وی افزود: امروز توقع مجلس و دولت این است که تیم اقتصادی منسجم و هماهنگ کار را پیش ببرند و باوجود آن‌که این هشدار بارها و بارها ازسوی نمایندگان مجلس، چهره‌های سیاسی بیرون مجلس و بعضاً خود دولتی‌ها مطرح شده، همچنان اقدامی صورت نمی‌گیرد و شاهد تکرار اشتباهات هستیم.

این نماینده عضو شورای مرکزی فراکسیون مستقلین ولایی مجلس با اشاره به برخی اقدامات مثبت دولت در حوزه اقتصاد یادآور شد: به هر حال رییس‌جمهوری گزارش‌هایی می‌دهند مبنی بر رشد ۸ درصدی یا کنترل تورم که البته نکات مثبتی است اما مسئله این است که باید این آمار و ارقام در زندگی روزمره مردم دیده شده و برای مردم هم قابل لمس باشد.

عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی در عین حال تاکید کرد: متاسفانه این آمار و ارقام مثبت در توسعه و پیشرفت اقتصادی ملموس بودن برای مردم وجود ندارد و باید این تیم اقتصادی است که باید این کار را انجام دهد.

نماینده اصولگرای تهران در مجلس با تقدیر از حضور به‌موقع مردم در بزنگاه‌های مختلف در سال گذشته همچون سال‌های پیش از آن، یادآور شد: نکته دیگر این است که به‌رغم همه مشکلات معیشتی و کوتاهی‌های فراوان ازجمله مسائل دی‌ماه، حضور مردم برای پایان دادن به این اتفاقات که از مقطعی از شکل اعتراضی خارج شد و به‌سمت نوعی خشونت‌گرایی سوق پیدا کرد، نقطه مثبتی بود.

عضو شورای مرکزی فراکسیون مستقلین ولایی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: مسئولان باید قدر این حضور به‌جا و پرشور مردم را بدانند و از تک تک شهروندان به خاطر این سطح از شعور سیاسی تقدیر و تشکر کنند.

راه تقدیر از مردم حل معضل بیکاری است

سخنگوی هیات رییسه مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که مردم ولی‌نعمت مسئولان هستند، خاطرنشان کرد: راه تقدیر و تشکر از مردم این است که چه نمایندگان مجلس و چه دولتمردان به سمت حل مشکلات کشور اعم از وضعیت نابه‌سامان معیشتی مردم، مشکلات اقتصادی کشور، بحران‌های بانکی و موسسات مالی و شاید مهمتر از همه، معضل بیکاری و ایجاد اشتغال حرکت کنیم.

قراردادهای نفتی منعقد شده شایسته تقدیر است

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با اشاره به عملکرد مثبت و قابل‌قبول برخی وزارتخانه‌ها تاکید کرد که این میزان از موفقیت کافی نبوده و مسئولان باید در سال ۹۷ تلاشی دوچندان داشته باشند، و در ادامه گفت: اعتقاد جدی که دارم این است که باتجحه به این‌که آقای زنگنه در زمان دریافت رای‌اعتماد برای تصدی وزارت نفت در ابتدای دولت دوازدهم بر لزوم جذب بیش از ۱۵۰ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری تاکید کردند که باید همگی برای تحقق این مهم تلاش کنیم.

او با اشاره به برخی قراردادهای نفتی داخلی و خارجی یادآور شد: قراردادهایی که در وزارت نفت چه با توتال و چه قراردادی که اخیراً با یک شرکت روسی منعقد شد، اقداماتی قابل قبول و شایسته تقدیر بودند.

عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی همچنین به انعقاد قراردادی دیگر در روزهای پایانی سال ۹۶ با یک شرکت ایرانی اشاره کرد و گفت: قراردادی که اخیراً با مجموعه شرکت پاسارگاد که ازجمله شرکت‌های توانمند داخلی است، منعقد شد، قطعاً در پیشبرد اهداف اقتصادی دولت موثر خواهد بود.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که باید به این سمت و سو برویم که از پتانسیل‌هایی که داریم، نهایت استفاده را ببریم، یادآور شد: به نظر می‌رسد نفت، گاز و پتروشیمی جزء پتانسیل‌هایی است که کشور می‌تواند با بهره‌گیری از آن، اهداف اقتصادی کلان خود را محقق سازد و معتقدم اگر لوکوموتیو نفت، گاز و پتروشیمی کشورمان راه بیفتد، بقیه موارد هم راه می‌افتد. البته تحقق این اهداف، مشروط به این است که تیم اقتصادی دولت با مجموعه وزارت نفت هماهنگ باشد و همه دستگاه‌ها اعم از بانک مرکزی، سازمان برنامه و بودجه، مشاوران اقتصادی رییس‌جمهوری، وزیر اقتصاد و همه دستگاه‌های مرتبط باید دست به دست هم بدهیم و مشکلات را حل کنیم.

او در ادامه یادآور شد: باید به بخش خصوصی اعتماد کنیم. بخش خصوصی امروز به شدت غریب و تنها است و دولت باید بپذیرد که به بخش خصوصی کمک کند و بپذیرد بنگاه‌داری به‌واقع سمی مهلک است. دولت باید پای خود را از اقتصاد بیرون بکشد و شرکت‌هایی که در اختیار بخش‌های مختلف دولت است به بخش خصوصی واگذار کند.

بنگاه‌داری و باشگاه‌داری برای دولت سمی مهلک است

عضو کمیسیون انرژی مجلس دهم تاکید کرد: بنگاه‌داری، باشگاه‌داری و شرکت‌داری برای دولت سمی مهلک است و بخش خصوصی هرگز یارای مقابله با این شیر بزرگ دولتی را ندارد. بنابر این دولت باید سهم خود را به مردم واگذار کند تا بخش خصوصی واقعی سکان‌دار اقتصاد کشور شود.

نماینده اصولگرای تهران در مجلس با بیان این‌که باید تمهیدات لازم برای واگذاری شرکت‌های دولتی به بخش خصوصی اندیشیده شود، خاطرنشان کرد: باید کار را به دست کسانی بسپاریم که کننده کار هستند. متاسفانه ما یا چهل‌ستونیم یا بیستون! در برخی موارد به‌خصوص در بحث واگذاری‌ها فکر می‌کنیم باید هر طور شده نسبت به واگذاری شرکت‌ها و کارخانجات دولتی اقدام شود و این درحالی است که بحث توانایی و اهلیت بخش خصوصی نیز باید مدنظر دولت باشد.

شفافیت در واگذاری‌ها میزان توفیق را ارتقا می‌دهد

سخنگوی هیات رییسه مجلس شورای اسلامی همچنین تاکید کرد: در بسیاری اوقات فکر می‌کنیم دولت باید واگذاری‌ها را به افراد نزدیک خود و در حیاط خلوت‌ها انجام دهد. درحالی که هرچه سطح شفافیت در امور مختلف ازجمله بحث واگذاری‌ها بالاتر باشد، میزان توفیق نیز ارتقا خواهد یافت.

عضو کمیسیون انرژی مجلس با یادآوری وعده رییس‌جمهوری و بعضی از اعضای کابینه مبنی بر واگذاری بنگاه‌های دولت به بخش خصوصی توانمند و واقعی یادآور شد: در جریان استیضاح وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در روزهای پایانی سال گذشته، آقای ربیعی مکرر تاکید می‌کرد که می‌خواهد بنگاه‌ها را واگذار کند که اقدامی بجاست و باید به آن توجه کرد.

او همچنین بر لزوم واگذاری به بخش خصوصی در دیگر حوزه‌ها نیز اشاره کرد و گفت: وزارت ورزش و جوانان باید باشگاه‌های ورزشی را واگذار کند، وزارت نفت باید مجموعه‌های غیرحاکمیتی نفتی را واگذار کند و وزارت اقتصاد نیز باید به صورت تمام و کمال بخش خصوصی را وارد عرصه کند و مهمترین و بهترین شیوه نیز در این راستا همان بورس است.

نماینده اصولگرای تهران در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در این راستا لازم است که بورس نسبت به واگذاری سهام شرکت‌های دولتی به بخش خصوصی و مردم اقدامی جدی و سنجیده انجام دهد و یک بار برای همیشه این دندان خراب که تمام پیکره دولت و کشور را نابود می‌کند، بکشد.

نعمتی در پاسخ به پرسشی دیگر درمورد پیش‌بینی برخی مقام‌های ارشد سیاسی همچون دبیر شورای نگهبان یا وزیر کشور درمورد احتمال تکرار ناآرامی‌هایی مشابه حوادث دی‌ماه ۹۶ در سال ۹۷ باتوجه به عدم حل ریشه‌ای معضلات، گفت: به‌عنوان نماینده‌ای که حامی دولت هستم و برای دولت تلاش کرده و خواهم کرد، معتقدم دولت باید وارد عرصه شده و مشکلات را حل کند و گره‌ها را بگشاید.

وی افزود: اگر قرار است اقتصاد رونق بگیرد، باید جوانان ما از این معضل بیکاری خلاص شوند. اگر قرار است رونق اقتصادی اتفاق بیافتد، تولیدکننده باید از تولید خود احساس شعف کند و صادرکننده باید اطمیمنان داشته باشد که قادر به صادرات به‌موقع محصولات خود باشد.

بعضی ارکان دولت ساز ناکوک می‌زنند

این نماینده مجلس با اشاره به برخی اقدامات مجلس در جریان تصویب برنامه ششم توسعه و لایحه بودجه سال ۹۷ در کمیسیون تلفیق و صحن علنی مجلس یادآور شد: مجلس اقدامات خوبی را چه در قانون بودجه و چه در برنامه ششم توسعه به انجام رساند و اعداد خوبی را در اختیار دولت قرار دادیم. همچنین دولت قول‌های مهمی برای توسعه اقتصادی داده و باید بر مبنای برنامه ششم در راستای تحقق این اهداف گام بردارد.

سخنگوی هیات رییسه مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: متاسفانه بعضی ارکان دولت ساز ناکوک می‌زنند و فکر می‌کنم رییس‌جمهور به‌عنوان کسی که رییس این مجموعه است، این سازهای ناکوک را کوک کند.

شنیدن نارضایتی‌های مردم به تنهایی کافی نیست

او یادآور شد: طبیعتاً نارضایتی‌هایی در میان مردم وجود دارد اما مردم با دل و جان، و با پوست و خون و استخوان حامی این نظام هستند و ممکن است از برخی بخش‌ها ناراضی باشند و درنتیجه بنده به‌عنوان یک نماینده مجلس، آقای روحانی به عنوان رییس‌جمهور این مملکت و دیگر مسئولان نیز همین‌طور باید این نارضایتی‌ها را بشنوند و این درحالی است که قطعاً شنیدن به‌تنهایی کافی نیست.

نعمتی تصریح کرد: مسئولان پس از آن‌که گلایه‌های مردم را شنیدند، باید نسبت به پیدا کردن راهکارهایی برای حل این مشکلات نیز اقدام کنند و در ادامه نیز این راهکارها را عملیاتی و اجرایی کنیم.

عضو شورای مرکزی فراکسیون مستقلین ولایی مجلس اضافه کرد: همزمان دولتی‌ها هم به‌درستی گلایه دارند که بعضی از مجموعه‌های اقتصادی خارج از دولت است و باید این مجموعه‌ها به کمک دولت بیایند.

او در واکنش به این پرسش که آیا نسبت به حل مشکلات در سال ۹۷ امیدوار است، گفت: فکر می‌کنم اصلی‌ترین موضوع این است که دولت تیم اقتصادی خود را با یکدیگر کوک کند و اتفاقاً در جلسه‌ای که هم خدمت رییس‌جمهور بودم، بر این مسئله تاکید کردم.

این نماینده مجلس در پاسخ به پرسشی درمورد برخی فشارهای سیاسی و اجتماعی همچون ممانعت از حضور زنان در ورزشگاه‌ها یا بحث فیلترینگ تلگرام به‌عنوان دلائلی که منجر به تشدید ناامیدی و نارضایتی شهروندان می‌شود، گفت: شخصاً فکر می‌کنم باید همه موضوعات در جامعه به‌صورت شفاف و روشن دیده شود. موضوع فیلترینگ موضوعی نیست که بتوانیم برخلاف مسیر شنا کنیم. اگر تخلفی وجود دارد، باید با متخلفان برخورد کنیم. این بحث تلگرام یا به‌طور کلی فضای مجازی شبیه به آن است که اتوبانی ساخته‌اید و ممکن است ۱۰ راننده هم تخلف کنند و شما به‌جای برخورد با این ۱۰ راننده، به سراغ بستن کل اتوبان بروید که روش درستی نیست.

او اضافه کرد: دولت باید به سمت برخورد با متخلفان برود و این برخوردها نیز باید به‌صورت شفاف باشد. به هر حال قوه قضاییه، دولت و مجلس همگی در یک کشتی هستیم و باید با هماهنگی و همدلی کارها را پیش ببریم.

فضای استادیوم‌ها باید آرامبخش باشد

سخنگوی هیات رییسه مجلس شورای اسلامی همچنین به موضوع حضور زنان در ورزشگاه‌ها اشاره کرد و گفت: خوشبختانه بخشی از این مشکل حل شده و زنان در بسیاری از استادیوم‌ها حضور پیدا می‌کنند. هم‌اکنون صرفاً این محدودیت در استادیوم‌های فوتبال وجود دارد که در این مورد نیز معتقدم باید فضای فرهنگی ورزشگاه‌ها اصلاح شود.

او اضافه کرد: هم‌اکنون در استادیوم‌های ورزش‌هایی همچون بسکتبال، والیبال و دیگر رشته‌ها زنان حاضر می‌شوند که ازطرفی به دلیل این است که فضای فرهنگی حاکم بر این ورزشگاه‌ها اصلاح شده و درثانی هماهنگی‌های لازم بین بخش‌های مختلف صورت گرفته است.

نعمتی در پایان گفت: در نتیجه باید فضای استادیوم‌ها را به حالتی تبدیل کنیم که آرام‌بخش باشد تا این‌که اتفاق دیگری بیافتد. به نظر می‌رسد در بحث استادیوم‌های فوتبال نیاز به فرهنگ‌سازی احساس می‌شود و درمجموع باید به‌نحوی عمل کنیم که این مهم نیز محقق شود.

منبع:ایلنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار