سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی خبر داد:
تابناک مرکزی: سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی با بیان این که به چالش بی‌زباله پیوسته است، عنوان کرد: پسماند اولین محور برنامه 100 روزه سازمان حفاظت محیط زیست است و خوشبختانه افراد مختلفی از این چالش استقبال کرده اند.
کد خبر: ۵۸۴۰۳۳
تاریخ انتشار: ۰۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۸ 28 March 2018

به گزارش تابناک مرکزی، رضا میرزایی در گفتگو با خبرنگار تابناک مرکزی گفت: از ابتدای دی‌ماه 96 تا پایان 13 فرودین 97 پسماند موضوع اصلی برنامه 100 روزه سازمان حفاظت محیط زیست کشور بوده است که تاکنون اقدامات مؤثری در سراسر کشور در این زمینه اجرا شده است.

سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی با تاکید بر این که معضلات زیست محیطی در کشور بسیار متنوع و پیچیده است و مشکلات بسیاری در حوزه آب، خاک، هوا، پسماند و ... داریم افزود: با جلوگیری از پراکنده‌کاری و تمرکز بیشتر روی یک موضوع می توانیم اثرگذاری برنامه‌ها را بالاتر ببریم.

میرزایی با تاکید بر فرهنگ سازی در زمینه محیط زیست بیان کرد: برای فرهنگ سازی و پیوستن مردم به چالش #بی_زباله باید از خودمان شروع کنیم و ما باید با پاک کردن محل کار خود و مناطق تحت مدیریت محیط زیست، به جای نصیحت و توصیه به مردم، خودمان در جمع‌آوری زباله‌ها پیشقدم باشیم.

سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: در همین راستا، استفاده‌ از بطری‌های پلاستیکی در سازمان محیط زیست و کلیه ادارات کل استانی نیز طی بخشنامه ای از سوی رئیس سازمان ممنوع اعلام گردید.

وی افزود: در استان مرکزی نیز همچون سایر استان ها افراد مختلفی از مسئولین و قشرهای مختلف مردم به چالش #بی_زباله پیوستند و برنامه های پاکسازی در تمامی شهرستان ها و مناطق تحت مدیریت استان برگزار شده است و همچنان ادامه دارد.

لازم به ذکر است که تا کنون مهدی زندیه وکیلی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی، سعید فرخی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مرکزی، سید مهدی مقدسی نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی، انجمن زیست محیطی محافظان طبیعت، مریم بهادری استاد دانشگاه و احسان آخانی فعال محیط زیست از جمله افراد و سازمان هایی هستند که در استان مرکزی به این چالش پیوسته اند.
اجرای طرح  بی زباله با شعار از خودمان شروع كنيم در اراک

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار